حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2671×
گفتمان دینی با موضوع نماز در دبیرستان رهروان ولایت شهر سیریک برگزار شد
۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
شناسه : 8760
بازدید 366
12
رییس اداره تبلیغات اسلامی سیریک ؛ حجت‌الاسلام میثم سالاری رئیس اداره تبلیغات اسلامی سیریک و استاد گفتمان دینی گفت: اقامه نماز حد فاصل بین کفر و اسلام است و پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) نیز تأکید فراوانی بر اقامه نماز، به‌ویژه نماز اول وقت داشته اند.
ارسال توسط : نویسنده : اسماعیل محمودی منبع : روابط عمومی
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیریک ، حجت‌الاسلام سالاری نماز را عامل بازدارنده انسان از گناهان برشمرد و خاطرنشان کرد: نماز انسان را از گناهان کبیره باز می دارد و کاری می‌کند که به مرور زمان انسان نسبت به گناهان کوچک نیز مصون شود و معنویت خاصی در فرد ایجاد می‌کند.

حجت الاسلام سالاری نماز را یک مسئله مهم دانست و تصریح کرد: انس با نماز امری شیرین و لذت بخش است، چرا که خداوند متعال در هنگام نماز وقار و آرامش خاصی به انسان عطاء می‌کند و زندگی انسان را در مسیر تکامل قرار می دهد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سیریک تاکید کردنماز یکی از بهترین اعمال دینی است که اگر قبول درگاه خداوند عالم شود، عبادت‌های دیگر نیز قبول می‌شود و اگر پذیرفته نشود، اعمال دیگر نیز قبول نمی‌شود.

وی افزود: انسان باید به ارزش نماز و کاربرد آن در زندگی دنیوی و اخروی آگاه شود تا بتواند با حضور قلب، خضوع و خشوع با پروردگار عالم سخن بگوید و اگر این گونه آگاهانه در محراب عبادت قرار گرفتیم باعث ایجاد آرامش در زندگی ما خواهد شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی سیریک با بیان اینکه نماز را باید در اول وقت خواند و هرگز نماز را نباید سبک شمرد، تصریح کرد: پیغمبر اکرم(ص) فرمود:«کسى که به نماز اهمیت ندهد و آن را سبک شمارد، سزاوار عذاب آخرت است». همچنین در پایان این جلسه به سوالات طرح شده از سوی دانش آموزان پاسخ داده شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.