حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2673×
 طرح محله‌های قرآنی در بندرعباس اجرا شد
۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲
شناسه : 23045
بازدید 43
0
با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان:  طرح محله‌های قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام غلامحسین حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در این خصوص از قرآن به عنوان کتاب زندگی یاد کرد و گفت: ایرادی که داریم این است که قرآن را شیک و مجلس استفاده می‌کنیم. مانند استفاده در مجلس عقد و یا در ماشین قرار می‌دهیم. در حقیقت قرآن آن اعجازی که دارد نزول آن برای زندگی کردن است.

وی عنوان کرد: تصمیمی که گرفته شد تا دره ماه مبارک رمضان آیات کلیدی حفظ و یادگیری شود. شاید نتوان حافط کل قرآن شد اما می‌توان با یادگیری چند آیه تغییراتی در زندگی خودمان ایجاد کنیم.

خواندن قرآن بدون تدبر در آن، ارزش قابل توجهی ندارد

مصطفی رجبیان رئیس گروه قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون کانون خدمت رضوی استان هرمزگان نیز در این باره گفت: قرآن کتاب کریم و کتاب هدایتی است که هر کس با آن نشست و برخاست کند، بینایی او افزوده می‌شود و قلب او به نور هدایت روشن و توانش برای پیمودن راه حق مضاعف می‌شود.

وی افزود: اصولا خواندن قرآن بدون تدبر در آن، ارزش قابل توجهی ندارد؛ زیرا هدف از نزول قرآن، عمل به آیات آن است و توجه به معانی و تدبر در قرآن، مقدمه و دریچه‌ای به سوی عمل است.

رئیس گروه قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون کانون خدمت رضوی استان هرمزگان ادامه داد: در ماه مبارک رمضان امسال بر آن شدیم تا هر روز از این ماه نورانی، با خواندن یک آیه از قرآن مجید، سطر سطر زندگیمان را به آیات قرآن مزین کنیم و روزانه تدبری در یکی از آیات داشته باشیم.

وی همچنین از اجرای طرح محله‌های قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان در بندرعباس خبر داد و تصریح کرد: محله های قرآنی با عنوان «من قرآن را دوست دارم» ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان با اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی در استان هرمزگان اجرا می‌شود و امید است با موفقیت این طرح در طول سال بتوانیم آن را به گستره استان هرمزگان اجرا نمائیم.

رجبیان گفت: این طرح با محوریت پویش ملی زندگی با آیه‌ها از تاریخ ۱۴ لغایت ۲۱ فروردین‌ماه در مساجد محله های قرآنی(هشت محله قرآنی) اجرا خواهد شد.

معاون کانون خدمت رضوی استان هرمزگان در ادامه افزود: هدف از اجرای این طرح توسعه و گسترش فعالیت های اثر بخش قرآنی در سطح محلات است و در برنامه های آتی با اجرای نمایشگاه فرهنگی و هنری در کنار برگزاری محافل به دنبال توسعه هدفمند فعالیت های قرآنی خواهیم بود و بخش های همچون آثار هنری قرآنی ( هنرهای تجسمی ،عکس ، خوشنویسی و..) فعالیت های فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان در قالب نمایشگاه در هر محله به نمایش در خواهد آمد.

وی در پایان گفت: این طرح به همت گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و کانون های تخصصی خدمت رضوی استان و با مشارکت نهادهای مردمی در سطح محلات : نخل ناخدا ، شهرک توحید ، گلشهر شمالی ، شهرک نیایش ، نخل پیرمرد ، اسلام آباد ، پل خواجو ، شهرک مروارید و در سایه حمایت دستگاه ها و سازمان های همچون سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی ، اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد ، حوزه هنری ، دارالقرآن بسیج ، شرکت پالایش نفت بندرعباس به اجرا در خواهد آمد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.