حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2667×
علامه مصباح یزدی به عنوان استاد اخلاق و پدر معنوی جبهه پایداری بود
۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
شناسه : 7495
بازدید 96
4
آیت الله رهبر امام جمعه سابق شهرستان بهار؛ آیت الله رهبر امام جمعه سابق شهرستان بهار و سخنران مراسم اولین سالگرد رحلت علامه مصباح یزدی در مسجد صاحب الزمان (عج) شهرسیریک گفت: علامه مصباح یزدی به عنوان استاد اخلاق و پدر معنوی جبهه پایداری بود.
ارسال توسط : نویسنده : اسماعیل محمودی منبع : روابط عمومی
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیریک ، آیت الله رهبر امام جمعه سابق شهرستان بهار گفت: علامه مصباح یزدی مجتهد وفیلسوف بود ؛ او همچنین بنیان‌گذار و رئیس  موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ، نماینده منتخب مردم استان خراسان رضوی  در مجلس خبرگان رهبری ، عضو سابق  شورای  عالی فرهنگی، عضو  جامعه  مدرسین حوزه علمیه قم ، رئیس سابق شورای عالی  مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام  و یکی از استادان  حوزه  علمیه قم  بود.

امام جمعه سابق بهار تصریح کرد: مصباح یزدی مخالف قرائت‌های مختلف از دین بود و به مرجعیتِ روحانیت در تفسیر دین اعتقاد داشت، او از مهم‌ترین نظریه‌پردازان و مدافعان نظریه ولایت مطلقه فقیه  در  ایران  بود.

آیت الله رهبر تاکید کرد: مصباح یزدی،  آثار متعددی  درباره علوم اسلامی از جمله تفسیر، فلسفه،  اخلاق  و معارف اسلامی دارد. «آموزش فلسفه» و «آموزش عقاید» متن درسی مراکز حوزوی و دانشگاهی است و به زبان‌های مختلف ترجمه شده است. «معارف قرآن»، «اخلاق در قرآن»، «نظریه سیاسی اسلام» و «نظریه حقوقی اسلام» از جمله آثار اوست.

وی در ادامه گفت: مصباح یزدی، پذیرش یا سازش با فرهنگ غربی را به عنوان فرهنگ  کفر  و  الحاد  رد می‌کرد؛ هرچند به ضروت استفاده از تکنولوژی مدرن باور داشت . از نگاه وی اومانیسم، سکولاریسم  و لیبرالیسم، عناصر اصلی فرهنگ کفر و الحاد است و در برابر آن خدامحوری، اصالت دین و ولایت فقیه و محدودیت قانونی فعالیت انسان در دایره اطاعت از خدا ، عناصر اصلی تفکر اسلامی است.

   امام جمعه سابق بهار در پایان افزود: در اندیشه علامه مصباح یزدی، دین مجموعه‌ای فراگیر از دستورات و  احکام  است که دنیا و  آخرت و همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی انسان را دربرمی‌گیرد. از نظر او دین جهت ارزشی پدیده‌ها را مشخص می‌کند؛ یعنی ارزشیابی و بیان کیفیت استفاده از آن‌ها برای زندگی در جهت سعادت وظیفه دین است؛ اما کیفیت پیدایش آن‌ها را علم بیان می‌کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.