حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2667×
سبک زندگی فاطمی، چراغ راه جامعه اسلامی است
۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶
شناسه : 7537
بازدید 164
4
رئیس اداره تبلیغات اسلامی سیریک به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س)؛ حجت الاسلام میثم سالاری به مناسبت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها گفت : حضرت فاطمه زهرا (س) الگویی در تمام عرصه‌ها برای زنان و مردان جامعه است و به خاطر جامع‌ بودن شخصیت حضرت زهرا (س) است که به ایشان لقب «سیده النساء العالمین» می‌دهند. حیا، عفت، فعالیت اجتماعی، سیاسی، جریان‌شناسی، امام‌شناسی و سایر موارد حضرت می‌تواند برای ما الگو باشد.
ارسال توسط : نویسنده : اسماعیل محمودی منبع : روابط عمومی
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی سیریک ، حجت الاسلام میثم سالاری رئیس اداره تبلیغات اسلامی سیریک با اشاره به سالروز شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها گفت: ارزش فاطمه‌ زهرا (س) به عبودیت و بندگی خداست؛ اگر بندگی خدا در حضرت فاطمه‌ زهرا(س) نبود، ایشان صدیقه‌ کبری نبود. صدیق کسی است که آنچه را می‌اندیشد و می‌گوید، صادقانه در عمل آن را نشان دهد. هرچه این صدق بیشتر باشد، ارزش انسان بیشتر است و می‌شود صدّیق.

حجت الاسلام سالاری با تأکید براین که رفتار و الگوی حضرت زهرا (س) برای بانوان جامعه امروز ما پر از پیام و سرشار از زندگی امید بخش است، گفت: طبق آیات و روایاتی که به دست ما رسیده است امام زمان (عج) درباره‌ حضرت فاطمه زهرا (س)  می‌فرماید: «اِنَّ لی فی ابنة رسولِ الله اُسوةٌ حَسَنَةٌ» یعنی حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی امام زمان (عج) است. این یعنی این‌ که حضرت نه تنها الگوی زنان بلکه الگوی مردان و در کل جامعه بشریت است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی افزود: باید ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) را بررسی کنیم و شاخص‌ها و الگوهایی که می‌تواند برای تمام افراد الگو باشد را معرفی کنیم. اولین ویژگی اخلاقی حضرت فاطمه زهرا (س)ادب ایشان در برابر خداوند، حضرت رسول (ص) و حضرت علی (ع) و … است. حضرت فاطمه زهرا (س) در تمام معاشرت‌ها و امور زندگی ادب را  رعایت می‌کردند و همین ویژگی بود که ایشان را الگوی زنان و مردان قرار می‌دهد. اگر ما بتوانیم همین یک ویژگی را از حضرت فاطمه زهرا (س) کسب کنیم زندگی‌ها به سمت‌وسوی دیگری پیش می‌رود و اخلاق‌محور می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: برای شناخت حضرت فاطمه زهرا (س) باید از ابزار روز نیز بهره ببریم. معرفی شخصیت حضرت نباید فقط مختص روز زن و یا ایام فاطمیه باشد ؛ بلکه در جامعه امروز ما هدف دشمنان الگوسازی نامناسب برای زنان جامعه است. ما باید از ابزارهای روز و رسانه‌های دیداری و شنیداری بهره ببریم تا از این طریق الگوسازی مناسب برای بانوان جامعه ما شکل بگیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سیریک در پایان تصریح کرد: تفکر و عمل حضرت زهرا(س) باید جهانی شود و زنان جامعه اسلامی باید در زمینه های علم و فناوری، ورزش و هنر، اخلاق و اعتقاد و سایر امور  درگیر شوند، چرا که ظرفیت‌های زیادی دارند و در این رفتارها و عرصه‌ها حضرت فاطمه زهرا (س) می‌تواند الگو باشد. دلیل این‌که به حضرت فاطمه زهرا (س) «سیدة النساء العالمین» و «سیّدَةُ نِساءِ أَهْلِ الجَنَّةِ فاطِمَة» می‌گویند این است که ایشان علاوه بر دعا و اهل ذکر بودن در تمام بخش‌های عملیاتی جامعه حاضر بودند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.