حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2667×
حضرت ام البنین(س) الگوی صبر و شکیبایی برای مادران و همسران شهداست
۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
شناسه : 7780
بازدید 127
4
رئیس اداره تبلیغات اسلامی سیریک حجت الاسلام میثم سالاری رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیریک حضرت ام البنین (س) را بهترین الگو و اسوه برای مادران و همسران شهدا عنوان کرد و افزود: ایشان که همسر شهید و مادر چهار شهید است شاخصه های اخلاقی و رفتاری والایی داشتند بطوری که از ایشان به عنوان مظهر صبر و شکیبایی نیز می توان یاد کرد.
ارسال توسط : نویسنده : اسماعیل محمودی منبع : روابط عمومی
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی سیریک ، حجت الاسلام میثم سالاری  رئیس اداره تبلیغات اسلامی سیریک با اشاره به وفات حضرت ام البنین (س) گفت:  سیزدهم جمادی الثانی، روز وفات مادری فداکار و بانوی مکرمی است که عزیزترین ثمره های زندگیش را در راه دین و ولایت  تقدیم کرد؛ بانویی با عظمتی که  از تبار دلاوران بود و تا پایان عمر بر راه امام زمان خود حضرت حسین بن علی علیه السلام محکم و  استوار باقی ماند.

سالاری اشاره کرد: ام‌البنین یکی از زنان فداکار، صبور و مستحکم در تاریخ اسلام محسوب می شود که هر آنچه داشته در راه اسلام و حفظ این دین آسمانی فدا کرده است. ایشان همواره الگویی ارزشمند برای همه بانوان مسلمان به خصوص مادران و همسران شهدا به شمار می‌رود؛ زنانی که عزیزان خود را در راه حفظ اسلام و آرمان‌های امت مسلمان از دست داده‌اند. انتخاب روز وفات ایشان به عنوان روز تکریم مادران و زنان شهدا یادآور همه ایثارها و صبوری های زنان مسلمان از صدر اسلام تا امروز است
وی افزود:سیزدهم جمادی الثانی، یادآور روزی غم انگیز است؛ روزی که در آن مادری فداکار و بانویی با عظمت از تبار دلاوران، به سوی معبود پر کشید. ام البنین، مادر پسرانِ علی علیه السلام ، بعد از عمری تلاش، شکیبایی و استقامتْ با اهدای چهار فرزند رشید به پیش گاه مولایش، حسین بن علی علیه السلام ، با دلی مالامال از محبت و عشق، راهی دیار دوست شد و در بقیع، آرام گاهِ خوبان، در جوار دیگر فرزند زهرا علیهاالسلام برای همیشه رحل اقامت افکند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی افزود: حضرت ام‌البنین(س) همانند حضرت زینب(س) میراث‌دار عاشورا و شهدای کربلاست.

حجت الاسلام سالاری درپایان تصریح کرد: پس از آنكه امير المؤمنين على بن ابى طالب عليه السلام به سوگ پاره تن و ريحانه رسول خدا محمد بن عبد الله صلى الله عليه و آله و سلم يعنى سرور زنان عالميان حضرت فاطمه زهرا عليها السلام شهيده راه ولايت و امامت نشست، برادرش عقيل بن ابى طالب را كه آشنا به انساب عرب بود، فرا خواند و از او خواست برايش همسرى از تبار دلاوران بر گزيند تا پسر دليرى براى مولا به ارمغان آورد كه سالار شهيدان حسين بن على عليه السلام را در كربلا يارى كند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.