حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2666×
برگزاری همایش بانوان «فاطمة الزهراء سیده نساء العالمین من الاولین و الاخرین»
۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
شناسه : 14122
بازدید 47
5
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه خبر داد: برای اولین بار همایش ویژه بانوان‌ مبلغات اهل سنت و شیعه به مناسب سالروز ولادت سر تا سر سعادت بی بی دوعالم حضرت فاطمه زهرا«س» با همت اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه و همکاری دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.
ارسال توسط : نویسنده : محمد حلافی منبع : روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه،در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا«س» و روز زن همایشی با عنوان «فاطمة الزهراء سیده نساء العالمین من الاولین و الاخرین»با حضور مبلغات اهل سنت و شیعه،سرپرست تبلیغات اسلامی بندرلنگه، امام جمعه شهرستان، فرمانده سپاه شهرستان، امام جمعه اهل سنت شهربندرلنگه، نمایندگی ولی فقیه در سپاه، امام جمعه گزیر، امام جمعه باورد، و عموم مردم در سالن دفتر امام جمعه شهرستان بندرلنگه برگزار شد.

سرپرست تبلیغات اسلامی بندرلنگه :اسلام به زنان هویت و عزت بخشید.

در ابتدای این همایش حجت الاسلام علی خلیفاوی سرپرست تبلیغات اسلامی بندرلنگه ضمن تبیین سیره حضرت زهرا سلام الله علیها افزود:اسلام به زنان هویت و عزت بخشید و حجاب فاطمی تاج کرامت بانوان مسلمان است که هرگز آن را از دست نخواهند داد.

وی تصریح کرد:سخن در رابطه با حضرت فاطمه کار بسیار دشوار و سختی است چون ایشان یکی از پاک ترین زنان عالم درجهان هستی است ،علم و دانش و اندیشه وی به وسعت جهان هستی است و حضرت فاطمه (س) یک الگوی فراجنسیتی می‌باشد، یعنی بانوان و‌ مردان میتوانند از ایشان الگو بگیرند.

حجت الاسلام خلیفاوی با تاکید بر الگوگیری بانوان از حضرت زهرا سلام الله علیها، شاخصه مهم آن حضرت را، انتخاب‌های درست برشمرد و اظهار داشت: اگر می‌گوییم حضرت زهرا سلام الله علیها الگوی واقعی برای همگان است به این معنا است که  اگر بانوی موفقی برای معرفی در تمام عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی می‌خواهیم بی‌شک حضرت صدیقه سلام الله علیها الگویی تمام عیار است.

امام جمعه اهل سنت بندرلنگه:حضرت فاطمه زهراء یک موجود عظیمی و ثمره بهشت است.

در ادامه همایش شیخ راهبر امام جمعه اهل سنت بندرلنگه به ایراد سخنرانی پرداخت.ایشان ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت زهراء (س) با یادآوری این مطلب که محبت و مودت به فاطمه (س) دستوری قرآنی است، اظهارداشت: به نمایش گذاشتن محبت اهل بیت (ع)، سر وحدت مسلمین است باید به بانوی دو عالم احترام گذاشت چرا که آن خلاصه زندگی حضرت رسول (ص) است.

شیخ راهبر با اشاره به اینکه آنچه از حضرت مریم (س) در قرآن وجود دارد، به همان اندازه هم در مورد حضرت فاطمه (س) است و ایشان بانوی دو عالم هستند، افزود: این همایش برندی برای شهرستان است و سرمایه ای برای آخرت ماست و باید از این همایش برای بهره بردن از فضائل فاطمی استفاده کرد.

امام جمعه اهل سنت بندرلنگه در ادامه گفت:در زمان جاهلیت زن را زنده به گور می کردند و نگاه آن ها نسبت به زن به عنوان یک کالا بود اما اسلام به زن عظمت و عزت داد.

وی در پایان به قضیه حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت مردم بندرلنگه به خاطر کشف حجاب آشیانه و کاشیانه خود را رها کردند و به کشورهای حاشیه خلیج فارس رفتند چون مردم مقید به حجاب بودند

امام جمعه شهرستان بندرلنگه:تنها راه نجات و تعالی بشر،الگو گرفتن از مکتب فاطمی (س) است.

در ادامه همایش حجت الاسلام دکتر اسماعیل نیا امام جمعه شهرستان بندرلنگه به ایراد سخنرانی پرداخت. ایشان حضرت زهرا (س) را معصوم دانست و به بیان ادله نقلی، عقلی و تاریخی بر عصمت آن حضرت پرداخته و بیان داشت: حضرت زهرا (س) برای اولیاء خدا و ائمه معصومین نیز حجت و الگو بود، پس این الگوی در دسترس برای ما مسلمانان گنجی بی پایان است که باید در معرفی گفتار و سیره حضرت زهرا (س) به نوجوانان، جوانان و دانش آموزانمان اقدام نمائیم.

ایشان در ادامه تصریح کرد: طبق آموزه‌های دینی، حضرت فاطمه (س) تنها یک شخص نیستند، بلکه یک جریان، تفکر، منظومه فکری، نظام تربیتی و در یک کلمه یک «مکتب» است و تنها راه نجات و تعالی بشر،الگو گرفتن از مکتب فاطمی (س) است.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه به اغتشاشات اخیر اشاره کرد وگفت: عده ای که بخاطر شعار«زن؛زندگی؛آزادی» آمدند به میدان اینها گروه فریب خورده هستند که دشمن آنها را به میدان آورده تا نظام اسلامی را زیر سوال ببرند و اکنون که این حرکت فروکش کرده در آینده نزدیک همه آنها به زباله دان تاریخ خواهند پیوست.

درپایان همایش از ۴مادر در جهت جوانی جمعیت و‌ ازدیاد فرزند تجلیل و لوح تقدیر به آنهااهداء شد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.