حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2673×
برگزاری طرح هر هیئت یک محفل انس با قرآن کریم بندرچارک
۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۵
شناسه : 22910
بازدید 43
1
حجت الاسلام خلیفاوی طرح (زندگی با آیه ها) را برگرفته از اندیشه های مقام معظم رهبری دانست.
ارسال توسط : نویسنده : حسن دریاورز
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه: به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان محفل انس با قرآن در شهر بندر چارک، با حضور شیخ یعقوب خلیلی امام جمعه اهل سنت شهر بندر چارک، بخشدار شیبکوه، روحانی اعزامی حجت الاسلام رستمی، حجت الاسلام آتش پرور امام محله شهر چارک، فرمانده حوزه بسیج چارک، حجت الاسلام خلیفاوی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان، روحانیون و مردم متدین و قرآنی شهر چارک در مکان اسکله مسافربری این شهر برگزار گردید.

روحانی اعزامی حجت الاسلام رستمی با اشاره به اهميت و جايگاه قرآن در حکومت مهدوی پرداخت و اظهار داشت: آمال پيامبر (ص) اين بود که محتوا و پيام قرآن را در جامعه بشری عملياتی نموده و تحقق ببخشد و در همين راستا مهم ترين کار امام عصر (عج) قرار دادن قرآن به عنوان محور و تعيين آن به عنوان شاخص اصلی حرکت جامعه می باشد وبدين لحاظ تمام امور حول محور قرآن انجام می گيرد و در واقع نهضت امام عصر (عج) يک نهضت قرآنی است که در آن تلاش خواهد شد که محتوای قرآن در متن زندگی فردی واجتماعی مردم پياده گردد.

شیخ یعقوب خلیلی امام جمعه اهل سنت شهر بندر چارک با اشاره به وجود ذخاير علمی قرآن گفت: هر چه علوم وجود دارد و در آينده وجود خواهد داشت تمام و کمال از قرآن منشا می گيرد و اين کتاب آسمانی ذخيره ای پايان ناپذير برای کسب علم و معارف می باشد و با تمسک به آن می توان بر رموز و اسرار عالم پی برد.

در ادامه حجت‌الاسلام علی خلیفاوی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل مفاهیم قرآنی به گفتمان‌های عمومی در بین مردم افزود: ایشان تاکید دارند که برای قرآنی کردن جامعه باید از گفتمان سازی و تبدیل کردن مفاهیم قرآنی به مسلمات فکری و رایج کردن آن در افکار مشترک همه مردم بهره برد.

رئیس اداره تبلیغات شهرستان بندرلنگه در پایان با بیان اینکه ما از قرآن دور و با آن بیگانه ایم اظهار کرد: مقام معظم رهبری علاوه بر تاکید به حفظ قرآن کریم، معتقد هستند برای اینکه آیات الهی در ذهن مردم و به طبع آن در رفتار مردم جاری شود حفظ آیات کلیدی و مهم بسیار تأثیرگذار می باشد.

حجت الاسلام خلیفاوی طرح (زندگی با آیه ها) را برگرفته از اندیشه های مقام معظم رهبری بیان کرد و افزود: ایشان انس با قرآن را تضمین کننده حرکت اسلامی جامعه می دانند و می فرمایند اگر در کشور ما یک جمع قابل توجهی از مردم با قرآن انس پیدا کنند به طوری که مفاهیم قرآن در ذهن آن ها وجود داشته و زنده باشد حرکت اسلامی جامعه تضمین شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.