حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2673×
همایش «وحدت و مقاومت» در بندرلنگه برگزار شد
۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶
شناسه : 22976
بازدید 42
0
بندرلنگه - همایش «وحدت و مقاومت» با حضور علمای اهل‌سنت و شیعه از سوی اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه و دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.
ارسال توسط : نویسنده : حسن دریاورز
پ
پ

به گزارش روابط  عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه: همایش «وحدت و مقاومت» با حضور علمای اهل‌سنت و شیعه امام جمعه شهرستان، تولیت حوزه علمیه آل البیت، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه، رئیس شورای اسلامی شهر بندرلنگه، رئیس شورای اسلامی شهر بندرکنگ و ائمه جمعه و جماعات مساجد  در سالن همایش شهید سلیمانی دفتر امام جمعه، برگزار شد.

حجت الاسلام خلیفاوی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه در اول جلسه ضمن خیر مقدم گفت:نخبگان علمی جهان نمی‌توانند از بی‌عدالتی علیه ملت مظلوم غزه و فلسطین بی‌تفاوت عبور کنند و غزه به نماد پیروزی، وحدت و مقاومت تبدیل شده است که نقاب از چهره‌ی منادیان دروغین حقوق بشر و حاکمان بزدل جهان اسلام برداشت.

خلیفاوی با بیان اینکه سنت الهی بر این است که حق بر باطل پیروز شود چه دشمنان بخواهند چه نخواهند، افزود: حماس و مردم مظلوم غزه نماد شهامت، شجاعت و شهادت‌طلبی و فلسطین میدان نبرد مردان قهرمان و زنان شیردل و کودکان شجاع غزه و فلسطین هستند.

وحدت و مقاومت اسلامی موجب خنثی شده نقشه دشمنان

آیت الله رسیدمحمد جواد رکنی در این گردهمایی با اشاره به اینکه امروز مسلمین نیاز به وحدت و اتحاد و همدلی دارند، اظهار داشت: وحدت و جهاد و مقاومت اسلامی موجب شکست و خنثی‌سازی دشمنان خواهد شد.

این کارشناس فرهنگی افزود: امروز جهان کفر بر علیه اسلام متحد شده است و رواج بی‌عفتی یکی از ترفندهای حیله گرانه و اجناب غربی است.

وی تصریح کرد: اسرائیل و یهود از دشمنان مسلمانان و ادیان توحیدی هستند و بارها در مقابل اسلام شکست خورده‌اند.

وحدت و مقاومت بر اساس چشم‌انداز بیانیه گام دوم

حجت الاسلام ابراهیم شریفی امام جمعه شهرستان بندرلنگه، نیز در این آئین، اظهار داشت: یکی از مسیرهای رسیدن به طلوع در مبحث وحدت و مقاومت، در اصل مانایی و استواری جامعه بر اهداف ولایی و آرمانی و انقلابی خویش است.

شریفی گفت: بیانیه بنیادین گام دوم انقلاب به‌عنوان یک راهبری ترویجی و رسانه‌ی کارآمد می‌تواند برای این دو هدف مورد بحث، در این جلسه راهگشا و مطلع الفجر باشد، پس در واقع ما در عرصه وحدت و مقاومت بایستی برای دو بخش جامعه ایمانی یعنی خانواده و به خصوص جوانان و نسل آینده، برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت متناسب با بوم استان و شهرستان و مسجد به‌عنوان پایگاه فرهنگی و اجتماعی محله طراحی و برنامه‌ریزی دقیق به‌همراه بازآفرینی مؤثر داشته باشیم که بتواند ما را در سه محور خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی یاری‌رسان باشد.

امام جمعه شهرستان در ادامه افزود: محصول این راهبری ارتقای خداباوری در بنیان خانواده‌ها و مراکز آموزشی و خدمت‌رسانی و شکوفایی اخلاق سایر قشرها منطبق با آموزه‌های الهام‌بخش قرآن کریم و عترت آل‌محمد (ص) باشد و آن‌وقت است که می‌توانیم اذعان کنیم که در عرصه پیمودن و اجرای رزمایش تمدن نوین اسلامی به یک آمادگی و موفقیتی بر پایه راهبرد وحدت و مقاومت رسیده‌ایم.

امام جمعه شهر بندرکنگ شیخ محمدعقیل رضوانی در این همایش گفت: اخوت و برادری به تنهایی به‌عنوان یک همگرایی روحی نیست بلکه یک خِشت و بنای استوار در مسیر اطاعت از دستورات خدا و رسالت خدا برای رسیدگی و خدمت بی‌منت به مردم و حفظ امنیت و وحدت است.

شیخ مسعود راهبر امام جمعه شهر بندرلنگه بیان کرد: عطوفت و مهربانی یکی از آموزه‌های قرآنی و سیره رسول‌الله و عترت پیامبر اسلام (ص) برای استحکام‌بخشی زندگانی و بنیان فرهنگی و مذهبی جوامع و همچنین رفع کدورت‌ها و ناسازگاری‌ها است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.