حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2667×
برگزاری جلسه تفسیر موضوعی قرآن کریم ویژه مدیران و کارکنان ادارات شهرستان سیریک
۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۷:۲۳
شناسه : 15759
بازدید 102
8
امام جمعه شهرستان سیریک ؛ جلسه تفسیر موضوعی قرآن کریم ویژه مدیران و کارکنان ادارات شهرستان سیریک برگزارشد.
ارسال توسط : نویسنده : اسماعیل محمودی منبع : روابط عمومی
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیریک ، به مناسبت ماه مبارک رمضان جلسه تفسیر قرآن کریم ویژه  مدیران و کارکنان ادارات شهرستان سیریک با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محسن سالاری امام جمعه شهرستان سیریک و با حضور حجت الاسلام میثم سالاری رییس اداره تبلیغات اسلامی  شهرستان سیریک، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان و سایر مدیران و کارکنان ادارات و نهادهای شهرستان سیریک در محل مسجد جامع صاحب الزمان (عج) شهر بندر سیریک برگزار شد.

حجت الاسلام میثم سالاری رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیریک در ابتدای جلسه تفسیر با تیریک حلول ماه مبارک رمضان ؛ ماه بهار قرآن با اشاره به حدیثی از امام حسن (ع) گفت: امام مجتبی علیه السلام در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان از کنار جماعتی که مشغول خنده و شوخی بودند عبور کردند. حضرت با ناراحتی به آنها فرمود: «خدا ماه رمضان را میدان مسابقه بندگان قرار داده است. دسته­ای گوی سبقت می­ربایند و پیروز می­شوند و تعدادی هم از دیگران عقب می­مانند و سرافکنده می­شوند. عجیب است در روزی که پیشی گیرندگان پیروز شده­اند و عقب ماندگان زیانکار گردیده­اند، جمعی به شوخی و خنده مشغولند. به خدا سوگند اگر پرده در افتد، امروز نیکوکار، مشغول پاداش خود و عقب افتاده، گرفتار بدیهای خود است و برای احدی فرصتی جهت شوخی و لهو و لعب باقی نمی­ماند.»

امام جمعه شهرستان سیریک در این جلسه قرآنی با اشاره به آیات قرآن کریم و آیاتی که درباره روزه و ماه مبارک رمضان و احکام آن نازل شده است به سوره مبارکه بقره آیات 183و 184 اشاره کرد و گفت: [روزه در] روزهاى معدودى [بر شما مقرر شده است] [ولى] هر کس از شما بیمار یا در سفر باشد [به هما ن شماره] تعدادى از روزهاى دیگر [را روزه بدارد] و بر کسانى که [روزه] طاقت‏فرساست کفاره‏اى است که خوراک دادن به بینوایى است و هر کس به میل خود بیشتر نیکى کند پس آن براى او بهتر است و اگر بدانید روزه گرفتن براى شما بهتر است.

وی همچنین به آیه 185سوره مبارکه بقره اشاره و افزود : (روزه، در چند روز معدودِ) ماهِ رمضان است؛ ماهى که قرآن، براى راهنمایى مردم، و نشانه‏ هاى هدایت، و فرق میان حق و باطل، در آن نازل شده است. پس آن کس از شما که در ماه رمضان در حضر باشد، روزه بدارد! و آن کس که بیمار یا در سفر است، روزهاى دیگرى را به جاى آن، روزه بگیرد! خداوند، راحتى شما را مى‏خواهد، نه زحمت شما را! هدف این است که این روزها را تکمیل کنید؛ و خدا را بر اینکه شما را هدایت کرده، بزرگ بشمرید؛ باشد که شکرگزارى کنید!

حجت الاسلام محسن سالاری همچنین ضمن تبریک ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) با اشاره با سبک زندگی امام حسن مجتبی (ع)تصریح کرد: از آن جا که امام حسن (ع) در آغازین مراتب سلسله امامت قرار دارند، نقش حضرت نیز اثرگذارتر و پررنگ تر و سیره و سبک زندگی فرهنگی ایشان ناب و زلال تر خواهد بود. امام در دوران صدر اسلام می زیستند و تحت تربیت و تعلیم سه معصوم قرار داشتند: پیامبر اسلام (ص) حضرت زهرا (س) و امام علی (ع) که از بنیان گذاران فرهنگ اسلام بودند. داشتن این جایگاه و منزلت فرهنگی، این امکان را به ایشان داده بود که به صورت مستقیم، فرهنگ ناب اسلام را از پیامبر (ص) که با وحی مرتبط بودند، دریافت کنند و هم چنین با روش های درست تربیتی اسلام پرورش یابند. به این ترتیب هم روش درست تربیت و هم فرهنگ ناب اسلام را مشاهده کردند و هم در محیطی رشد یافتند که همه به فکر گسترش فرهنگ اسلام بودند.

شایان ذکر است هدف از برگزاری این جلسات، افزایش سطح معرفتی و بصیرتی مدیران و کارکنان از محتوای قرآن کریم و استحکام مبانی عقیدتی آنان است که به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می گردد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.