حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2670×
حضرت فاطمه(س) جایگاه بسیار رفیعی در اسلام دارد
۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۸:۵۲
شناسه : 6912
بازدید 128
3
امام جمعه شهرستان سیریک حجت الاسلام محسن سالاری امام جمعه شهرستان سیریک در مراسم شام غریبان حضرت زهر ا(س) گفت: حضرت فاطمه(س) جایگاه بسیار رفیعی در اسلام دارد و به ویژگی های متعددی ممتاز است.
ارسال توسط : نویسنده : اسماعیل محمودی منبع : روابط عمومی
پ
پ

 به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی سیریک ، حجت الاسلام و المسلمین  محسن سالاری  امام جمعه شهرستان سیریک درسخنرانی شام غریبان حضرت زهرا (س) در مسجد جامع صاحب الزمان (عج) شهر سیریک گفت:سبک زندگی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) راهنمای بسیار روشنی است برای افرادی که بخواهند به بهترین حیات دنیوی و اخروی دست یابند.

امام جمعه شهرستان سیریک تصریح کرد:حضرت فاطمه(س) جایگاه بسیاری رفیعی در اسلام دارد و به ویژگی های متعددی ممتاز است. 12 امام بزرگوار شیعه از نسل حضرت زهرا (س) هستند. سوره ها و آیاتی از قرآن کریم مانندسوره کوثر، سوره انسان، آیه تطهیر و آیه مودت در حق آن حضرت و همسر و فرزندانش نازل گردیده است.

وی افزود: سیره رفتار حضرت زهرا (س) با فرزندان خود الگویی صحیح برای تربیت صحیح فرزندان است. ایشان با احترام فرزندان خود را مورد خطاب قرار داده و در نتیجه از سوی آنها نیز احترام دریافت می کردند.حضرت زهرا(س) در آموزش، تربیت دینی و اخلاقی فرزندان خود تلاش بسیاری می کردند.

حجت الاسلام  سالاری اشاره کرد: الگوی مناسب فرد یا افرادی هستند که اول از همه خودشان از گناه و آلودگی در امان باشند، برترین افراد عالم که می‌توانند بهترین الگوها باشند ائمه اطهار علیهم‌السلام هستند؛ زیرا آنان بنابر آیات قرآن کریم از پلیدی و زشتی به دورند؛ چنان‌که قرآن کریم می‌فرماید: «إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا؛ همانا خداوند متعال اراده کرده است که پلیدی و گناه را از شما اهل بیت دور و کاملاً شما را پاک کند.» وقتی افرادی الگو باشند علاوه بر اینکه خودشان اعمال و رفتار نیک را انجام می‌دهند سعی در این دارند که راه درست را به ما معرفی کنند؛ ما با تبعیت کردن از آنان می‌توانیم راهی به سوی سعادت و خوشبختی پیدا کنیم.

امام جمعه شهرستان سیریک تاکید کرد: حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها به عنوان یکی از افراد برتر عالم در این دنیا سه چیز را دوست داشتند و به آن عمل می‌کردند که مطمئناً ما هم اگر آنها را در زندگی خود به کار گیریم، سعادتمند خواهیم شد، ایشان فرمودند: «حُبِّبَ لَیَّ مِنْ دُنْیاکُمْ ثَلاثٌ: تِلاوَةُ کِتابِ اللّهِ، وَ النَّظَرُ فى وَجْهِ رَسُولِ اللّهِ، وَ الاْنْفاقُ فى سَبیلِ اللّهِ؛ سه چیز از دنیا براى من دوست داشتنى است: تلاوت قرآن، نگاه به صورت رسول خدا، انفاق و کمک به نیازمندان در راه خدا.» در اینجا این سه عمل نیکو را شرح خواهیم داد.

وی بیان کرد: سخن از حضرت صدیقه طاهره، زهرای مرضیه (س)، سخن از مظلوم است و فریادش، سخن از ستمدیده است و دادخواهی ایشان، سخن از شناخت ظلم است و ظالم. سخن از فضیلت است و فضیلت مدار، علم است و عالم، سخن از زهد است و زاهد، از عفت است و پاکدامنی، تقوا و پارسایی، شب زنده داری و دعا، تربیت فرزند و ادب نسبت به پدر و مادر، شوهرداری و خانه داری، مسئولیت اخلاقی و دلسوزی نسبت به دین، امر به معروف است و جهاد، مبارزه و خلاصه دفاع از حریم ولایت  و ارزش‌های دینی است.

حجت الاسلام محسن سالاری همچنین گفت :تمام صفات پیغمبر در وجود نازنین زهرای مرضیه جمع شده است که حقیقت اسلام زنده بماند و جاودانه بماند و در روایت و حدیث قدسی داریم اگر تو نبودی ما عالم را خلق نمی‌کردیم ؛ زمین، سیاره‌ها و کهکشان و هر چیزی که به چشم انسان می‌آید همه مخلوق خداوند متعال است  و بواسطه عالم وجود نازنین حضرت فاطمه است.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.