حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2673×
ماه رمضان ماه برکت و رحمت الهی است
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۸:۵۱
شناسه : 22495
بازدید 37
2
سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی گفت: ماه رمضان ماه برکت و رحمت الهی است.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین حسنی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابوموسی اظهار کرد: آخرین خطبه ماه شعبان پیامبر اکرم (ص) به خطبه شعبانیه معروف است و ایشان به مردم می‌فرمایند: ای مردم ماه خدا به سوی شما می‌آید ماهی که همراه با برکت، رحمت و مغفرت الهی است و کسی مشمول رحمت خداوند می‌شود که عظمت ماه رمضان را درک کند.
وی افزود: ماه مبارک رمضان در نگاه اسلام و قرآن جایگاه ویژه دارد و انسان‌ها می‌توانند با تعالی روحی و معنوی و پرهیز خوردن و نوشیدن در مدت روزه داری قرب الهی را کسب کنند.
سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی در ادامه خاطر نشان کرد: ماه رمضان ماه خودسازی، عزت نفس و بندگی و عبودیت خالصانه حضرت حق، غلبه بر هواهای نفس اماره،‌ درک انسانی از همه طیف ها و طبقات اجتماعی به ویژه فقرا و فرودستان است.
وی بیان کرد: از دیگر فضایل بزرگ این ماه، نزول قرآن عظیم الشان بر قلب مبارک حضرت ختمی مرتبت(ص) است. ماه رمضان ماه بهار قرآن نیز هست و درست به همین جهت است که می فرمایند هرکس یک آیه از قرآن را در این ماه تلاوت کند؛‌ مثل آن است که یک قرآن کامل را در غیر رمضان خوانده باشد و این نشان دهنده اوج رحمت و برکت و اهمیتی است که خداوند متعال نسبت به این ماه،‌ قایل شده و بندگان خویش را به بهره وری از رحمت و مغفرت و برکت نهفته در این ماه فراخوانده است.
حجت الاسلام و المسلمین حسنی با اشاره به ویژگی‌های ماه مبارک رمضان تاکید کرد: در ماه مبارک رمضان حتی خواب روزه دار نیز عبادت محسوب می‌شود زیرا در سایر ماه‌های سال ممکن است افراد روزه باشند اما خواب آنها عبادت نیست و نفس کشیدن شخص روزه دار که یک عمل طبیعی است حکم ذکر و تسبیح خداوند را دارد.
وی گفت: انجام کارهای خیر مانند صدقه و افطاری دادن به یکدیگر از ثواب بالایی برخوردار بوده و افراد بالا دست باید به زیر دستان خود در این ماه رمضان ترحم داشته باشند و چه خوب است با توجه به شرایط کرونایی مردم در کمک‌های مومنانه هر چند به مقدار اندک شرکت کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.