حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2673×
قرآن راهنما و راهگشای انسان است
۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۱
شناسه : 22904
بازدید 23
1
سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی؛ قرآن راهنما و راهگشای انسان است.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین حسنی سرپرست اداره تیلغات اسلامی شهرستان ابوموسی اظهار کرد: کتاب آسمانی قرآن کتاب هدایت است و همیشه راهنما و راهگشا انسان‌ها بوده که باید از فرموده‌های خداوند در این کتاب آسمانی تبعیت کنیم.
وی افزود: قرآن بخش ها و آیه متنوع، پرمعنا و سراسر محتوا دارد و باید در آن دقت و تدبر نمود تا از این راه به منبع اسرار الهی دسترسی پیدا کرد البته این کار با استفاده از تفاسیر و احادیث ممکن است.
حجت الاسلام و المسلمین حسنی بهترین کار را تدبر در قرآن دانست و خاطر نشان کرد: خواندن قرآن بسیار کار نیکویی است اما آنچه در این میان از اهمیت بیشتری برخوردار است تدبر در آیات قرآن است که باید همراه با خواندن قرآن در آیات و سوره های تدبر و اندیشه کرد.
وی افزود: قرآن از نظر محتوا و بیان معارف الهی معجزه است که بر قلب انسان جویای حقیقت تاثیر می گذارد و چه بسا شنیدن آیات االهی انسان را به مسیر تدبر و تفکر سوق دهد.
سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی تصریح کرد: وجود محافل قرآنی و جلسات قرآن در مساجد و خانه های قرآن سبب می شود مردم بیشتر به این موضوع اهمیت دهند کما اینکه در ماه مبارک رمضان وجود مخافل جزء خوانی سبب جذب مخاطب می شود و بیان تفسیرهای کوتاه هم موجب می شود که مردم با تفسیر برخی آیات مهم آشنا شوند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.