حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2673×
ماه رجب ماه بزرگ و پرفضیلتی است
۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۵:۵۵
شناسه : 21720
بازدید 38
3
سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جزیره ابوموسی از ماه رجب به عنوان ماه بزرگ و پرفضیلت یاد کرد.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین حسنی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شخرستان ابوموسی اظهار کرد: رسول خدا (ص) ماه رجب را «ماه أصَبّ» نام نهاده چرا که در این ماه درهای رحمت خداوند بر روی بندگان شایسته‌ وی باز می‌شود. ماه رجب ماه پر خیروبرکتی است ماهی است که با انجام چند عمل مجوز ورود به بهشت برای هرکسی صادر می‌شود و درهای رحمت و بخشش الهی به روی هرکسی باز می‌شود.
وی افزود: این ماه از ارزش و شرافت بسیار بالایی برخوردار است و این شرافت و ارزش بدان دلیل است که این ماه یکی از ماههای حرام و یکی از زمانهای ویژه‌ دعا است. در این ماه پر فضیلت روزه و شب زنده‌ داری بسیار مورد تأکید و سفارش قرار گرفته است به خصوص در نخستین شب آن که یکی از شبهای چهارگانه‌ای است که درباره احیا وشب زنده‌ داری آن سفارشات فراوانی بیان شده است.
حجت الاسلام و المسلمین حسنی در مورد ثواب روزه گرفتن در این ماه گفت: ثواب روزه ماه رجب در کتاب ثواب الاعمال و عقاب الاعمال شیخ صدوق از پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) چنین نقل شده است: بدانید کسی که یک روز از ماه رجب را از روی ایمان و به خاطر پاداش روزه بگیرد مستوجب رضایت خداوند می‌گردد. و اگر کسی به اندازه تمام زمین طلا انفاق کند برتر از روزه یک روز آن نخواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: یکی از فضائل بزرگ ماه رجب ولادت حضرت علی علیه السلام در روز سیزدهم آن است که ایشان تنها کسی است که خانه خدا ولادت یافت و حتی حضرت مریم سلام الله علیها آنگاه که خواست عیسی علیه السلام را به دنیا بیاورد از وردو به خانه خدا منع شد و این نشان از مقام رفیع امیرالمومنین علیه السلام دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.