حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2675×
فهم قرآن و عمل به آن، مهمتر از قرائت است
۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۸:۳۷
شناسه : 22631
بازدید 46
2
رئیس اداره تبلیغات بندرلنگه با اشاره به اهمیت فهم و تدبر در آیات قرآن کریم گفت: فهم قرآن و عمل به آن، مهمتر از قرائت است.
ارسال توسط : نویسنده : حسن دریاورز
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه؛ حجت الاسلام علی خلیفاوی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه در اختتامیه برنامه های قرآنی (خانه قرآنی الامین) شهر بندرکنگ گفت: قرائت مانند نسخه پزشک است و فهم و عمل مانند گرفتن دارو و خوردن آن است (امام خمینی، چهل حدیث). قرائت مانند پوست است و فهم و عمل مانند مغز. قرائت مانند صورت است و فهم و عمل مانند سیرت. قرائت مانند سطح است و فهم و عمل مانند عمق. قرائت مانند ظاهر است و فهم و عمل مانند باطن. قرائت مانند شاخه است و فهم و عمل مانند ریشه. قرائت مانند کمیت است و فهم و عمل مانند کیفیت.

همچنین افزود: از عوامل پیشرفت کشورهای غیر مسلمان، اتحاد، نظم، برنامه ریزی، مطالعه وپژوهش ، تلاش و وجدان کاری و … است که در قرآن مورد تاکید قرار گرفته است، اما مسلمانان خطوط قرآن را فقط تماشا می‌کنند، این در حالی است که پیامبر (ص) فرمود تا موقعی قرآن می‌خوانی که تو را از بدی جلوگیری می کند و اگر جلوگیری نکند آن را نمی خوانی.

رئیس اداره تبلیغات بندرلنگه افزود: همه داشته های امروز خودمان را مدیون قرآن کریم هستیم و اهتمام در مسیر فعالیت های قرآنی موضوعی است که باید بعنوان یک روش، اصول و چراغ راه زندگی قرار گیرد؛قرآن کریم سرشار از پندها و آموزه های دینی است و انسان باید علاوه بر قرائت قرآن با تدبر و تفکر در معانی قرآن این آموزه ها را در زندگی خود به کار گیرد، زیرا قرآن چراغ راهی مختص همه زمان هاست و هیچگاه تعالیم آن قدیمی نخواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.