حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2673×
حضرت زینب سلام الله علیها اسوه ایثار و مقاومت است
۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹
شناسه : 1704
بازدید 166
14
حضرت زینب سلام الله علیها اسوه ایثار و مقاومت است حضرت زینب سلام الله علیها بانویی محدثه، عالمه، فهیمه،عابده، زاهده، عارفه، خطیبه و عفیفه بود و به خاطر نسب نبوی و تربیت علوی و لطف خداوندی، فردی با خصوصیات و صفات برجسته بود و به خاطر همین وی‍ژگی ها بود كه او را عقیله بنی هاشم می نامیدند.
ارسال توسط : نویسنده : محمد دستوار
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین حسنی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابوموسی اظهار کرد: حضرت زینب سلام الله علیها بانویی محدثه، عالمه، فهیمه،عابده، زاهده، عارفه، خطیبه و عفیفه بود و به خاطر نسب نبوی و تربیت علوی و لطف خداوندی، فردی با خصوصیات و صفات برجسته بود و به خاطر همین وی‍ژگی ها بود كه او را عقیله بنی هاشم می نامیدند.

وی گفت: حضرت زينب سلام الله علیها ميراث دار حيا و عفت فاطمی و اسوه حضور پاك و روشن زن مسلمان در جامعه هستند   و بهترین الگوی ایثار و مقاومت هستند.

حجت الاسلام و المسلمین حسنی ادامه داد: ايشان با الگوگيری از اميرالمومنين امام علی علیه السلام آموختند، كه چگونه در راه خدا بايد رنجها را تحمل كرد و مصالح فردی را فدای مصلحت دين اسلام كرد.

سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی افزود: زمانی كه دفاع از ولايت و زنده نگهداشتن پيام خون امام حسين علیه السلام مطرح بود، حضرت زينب سلام الله علیها آگاهانه و مقتدرانه از قيام ماندگار عاشورا دفاع كردند و این حرکت عظیم را ماندگار کردند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زینب سلام الله علیها بعد از واقعه عاشورا از یتیم‌ها پرستاری کردند و بانوان ما باید روش زندگی حضرت زینب سلام الله علیها را الگوی زندگی خود قرار دهند، چرا که این بانوی بزرگوار نماد و الگوی مقاومت و شکیبایی بوده و پیروی و الگو گیری از بانوی مکرمه می‌تواند مسیر درست را در مقابل ما قرار دهد و سعادت دنیا  و آخرت را به دنبال دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حسنی تصریح کرد: حضرت زینب سلام الله علیها در عبادت و بندگی و عفت و پاكدامنی و ولایتمداری و صبر و استقامت و ایثار و فصاحت و بلاغت بی نظیر بود و با خطبه های غرّای خود در كوفه و شام، محاسبات یزید را به هم ریخت و به همگان درس ایستادگی و شهامت و شجاعت آموخت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.