حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2667×
برگزاری گفتمان دینی در هنرستان بنت الهدی صدر حاجی آباد
۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
شناسه : 6261
بازدید 265
14
رئیس تبلیغات اسلامی حاجی آباد: به همت اداره تبلیغات اسلامی و همکاری آموزش و پرورش شهرستان حاجی آباد گفتمان دینی با موضوع دین و زندگی درهنرستان دخترانه بنت الهدی صدر برگزار شد.
ارسال توسط : نویسنده : اسداله نظری
پ
پ

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی حاجی آباد، یک جلسه گفتمان دینی با موضوع دین و زندگی به همت اداره تبلیغات اسلامی و همکاری خوب آموزش و پرورش شهرستان شنبه29آبان1400در هنرستان دخترانه بنت الهدی صدربرگزار شد.

در این جلسه گفتمانی حجت الاسلام محمد خانجانی رئیس تبلیغات اسلامی حاجی آباد طی سخنانی گفت: دین هم‌چون گوهری است كه آدمی را به سوی جایگاه انسانیش رهنمون می‏شود، یعنی این موجود را انسان می‏كند و اگر این موجود دین نداشته باشد، در واقع انسان نیست و دین اسلام را كه ما پذیرفته ایم و آن را مكمل انسانیت انسان می‏دانیم و انسانیت انسان را بدون آن میسر نمی‏دانیم، در زندگی ما چه جایگاهی دارد.

وی افزود: صرف نظر از جایگاه سایر ادیان، باید پرسید جایگاه دین اسلام، یعنی دینی كه ما آن را پذیرفتیم در زندگی ما كجاست؟ بسیاری تصور می‏كنند كه جای این دین، مسجد، حسینیه و زیارت‌گاه‏ها است و فقط اموری مثل نماز، روزه، خیرات و نذورات، سفره حضرت عباس و عزاداری سیدالشهداء در محرم مربوط به دین است، به عقیده چنین كسانی دین فقط برای ارتباط انسان با خداست و سایر مسایل از حوزه دین خارج و در حاشیه است.

خانجانی تصریح کرد: دین  تنها نماز و روزه و واجبات و مستحبات نیست ، در دین باید دید مسؤولین چگونه رفتار كنند، آیا بازار بازار اسلامی باشد یا بازار ربوی، آیا عفت در جامعه اسلامی حاكم باشد یا شهوت و هر چه می‏خواهد باشد. این رسم مسلمانی است؟ آیا مسلمان فقط باید نماز بخواند، قرآن را حفظ كند و با لحن عربی بخواند، باید تكلیف را روشن كنیم. دین جایش كجاست.

 

رئیس تبلیغات اسلامی حاجی آباد با بیان اینکه دین پایه و اساس هر کشور و ملتی را تشکیل می‌دهد، افزود: خوشبختانه با لطف پروردگار ما در کشوری زندگی می‌کنیم که برترین دین یعنی اسلام در آن جاری بوده و اکثر قریب به اتفاق مردم ما شیعه بوده و این بزرگ‌ترین نعمت برای ما است ، شما دانش‌آموزان باید در حفظ دین خود بسیار بکوشید و دستورات آن را سرمشق زندگی خود قرار داده و آن را به دیگران هم یاد بدهید و گوشزد کنید تا بتوانید در کنار دین خوب، زندگی توأم با آرامش را داشته باشید.

 

در این جلسه گفتمان دینی حجت‌الاسلام خانجانی در پایان به سوالات دانش آموزان پاسخ داد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.