حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2673×
امام هادی علیه السلام هدایتگر امت
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
شناسه : 21732
بازدید 47
5
سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی تأکید کرد: سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جزیره ابوموسی گفت: امام هادی علیه السلام هدایتگر امت است.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین حسنی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابوموسی اظهار کرد: نکته مهم در شهادت امام هادی(علیه السّلام) این است که حضرت در سامراء به سبب کنترل بسیار شدید و خفقان حاکم و منع دوستان و شیعیان از دیدار با حضرت و عقوبت سخت متخلفین حتی نزدیکترین یاران امام نیز از حال و وضع امام بی خبر یا بسیار کم اطلاع بودند. به همین دلیل است که منابع اشاره دقیقی به نحوه شهادت امام ندارد. منابع فقط شهادت حضرت در زمان معتز را ذکر کردند.
وی افزود: آن حضرت و فرزند گرامی ایشان؛ امام حسن عسکری (علیهما السلام)، به «عسکریین» شهرت یافتند، زیرا خلفای بنی عباس، ایشان را از سال 233 به سامرا (عسکر) برده و تا آخر عمر پربرکتشان در آنجا، تحت نظر قرار دادند.
حجت الاسلام و المسلمین حسنی گفت: امام هادی علیه السلام از آغاز امامت در مدینه حضور داشتند و در مدت اقامت در این شهر نقش بسیار مهمی در رهبری شیعیان ایفا کردند؛ به طوری که حکومت عباسی از موقعیت ممتاز امام احساس خطر کرده و حضور ایشان در مدینه را به صلاح ندانست، متوکل برای کنترل بیشتر امام علیه السلام تصمیم گرفت ایشان را از مدینه به سامرا منتقل کند.
وی افزود: در طول مدت حضور امام علیه السلام در سامرا هر روز بر عظمت و محبوبیت آن حضرت افزوده می‌شد و همه ناخواسته در برابر امام علیه السلام متواضع و خاشع بودند و سخت محترمش می‌داشتند. البته نفوذ امام منحصر به شیعیان نبود و شامل درباریان عباسی هم می‌شد. حتی اهل کتاب هم به امام علیه السلام احترام می‌گذاشتند.
سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی با اشاره به اقدمات امام هادی علیه السلام تصریح کرد: امام هادی علیه السلام با وجود حفقان موجود هدایتگر امت بودند و اذهان را برای غیبت امام زمان آماده می ساخت و با انحرافات دینی و منحرفانی مانند صوفیان و غالیان به مبارزه برخاست و نیروهای شایسته و شاگردان بسیار میرزی تربیت نمودند و سازمان وکالت برای ارتباط با امام را راه اندازی نمودند .
وی افزود: از دیگر اقدامات مهم و موثرتبیین جایگاه امامت از طریق ادعیه زیارت جامعه کبیره و زیارت غدیریه بود که در آن به مناقب حضرت علی علیه السلام اشاره شده است و از ایشان احادیث ناب و گهرباری به جای مانده است که به تبیین بسیاری از مسائل اشارات موثری دارد.
حجت الاسلام و مسلمین حسنی بیان داشت: این نکته بسیار قابل تأمل است که همه ائمه علیهم السلام در شرایط سخت به تبلیغ دین پرداختند اما شرائط امام هادی و امام عسگری علیهم السلام بسیار دشوارتر و دسترسی به آنها سخت بود و به این علت است که کار این دو امام بزرگوار بسیار مهم است و شاید تقدیر خداوند نیز بر این امر بوده است که مردم از این طریق با شرایط غیبت آشنا شوند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.