حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2673×
امام باقر(ع) چمشه زلال علم و معرفت است
۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۹:۵۱
شناسه : 21758
بازدید 71
5
سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جزیره ابوموسی از امام محمد باقر(ع) ه عنوان چمشه زلال علم و معرفت یاد کرد.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین حسنی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابوموسی اظهار کرد: امام باقر علیه السلام امام پنجم شیعیان و با توجه به احادیث و روایات نام ایشان را حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم برده اند و باقر به معنی شکافنده علم و دانش است و این نشان از آن دارد که ایشان چشمه زلال علم و معرفت است.
حجت الاسلام و المسلمین حسنی خاطر نشان کرد: دانش آن حضرت و تربیت شاگردانی گرانبها جهت تبلیغ اصل دین اسلام که در گذرزمان توسط حاکمان جابر دچار تغییر و دگرگونی قرار گرفت به حدی است که به جرات می‌توان گفت که آن امام همام دانشگاه تشیع و علوم اسلامی را پایه ریزی کرد.
وی در ادامه گفت: امام باقر(ع) از پیام آوران کربلا بودند که در زنده نگه داشتن این واقعه بزرگ و ابلاغ پیام آن در دوران حیات خود کوشید و به عنوان بنیانگذار مرثیه خوانی امام حسین(ع) و روضه خوانی های خانگی بود که پس از آنحضرت، سوگواری بر امام حسین(ع) در زمان امام صادق(ع) نهادینه شد.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابوموسی تصریح کرد: پنجمین امام شیعیان به دلیل ایجاد شرایط و فرصت مناسب در جامعه آن زمان اقدام به نشر علم و دانش در جامعه اسلامی کرد. این فعالیت ها به اندازه ای بود که دانشمندان مختلفی در سایه آموزش های آن حضرت تربیت شدند.
وی افزود: دوران امامت امام باقر(ع) مصادف با ادامه فشارهای خلفای ستمگر بنی امیه بود که مقارن با حکومت ظالمانه هشام بن عبدالملک اموی بود که شدیدا به مقام و منزلت حضرت حسادت کرده و در راه تصرف حکومت و کنار زدن امام از هیچ جنایتی خودداری نمی کردند.
حجت الاسلام و المسلمین حسنی گفت: حضرت در بین همه ائمه معصومین(ع) به دلیل تحمل سختی های واقعه کربلا و بعد از آن جریان اسارت و حوادث و تالمات و ظلم هایی که خلفای اموی بر ایشان وارد کردند، یکی از سخت ترین دوران زندگی خود را سپری نمودند به طوری که واقعه جانسوز کربلا را از نزدیک درک کرده و در تبیین و ترویج اهداف قیام عاشورا در بین مردم تلاش کردند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.