حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2673×
اعتکاف رویشی انقلابی است
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
شناسه : 21728
بازدید 44
4
سرپرست تبلیغات اسلامی حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی از مراسم معنوی اعتکاف به عنوان رویش انقلابی یاد کرد.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین شیرزاد حسنی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابوموسی اظهار کرد: مراسم معنوی اعتکاف و اینکه چندیدن هزار نفر در مساجد گرد هم بیایند و به مدت سه روز در ایام البیض به عبادت خداوند بپردازند امری کم سابقه بود که در انقلاب اسلامی رخ داد و از رویش های معنوی این انقلاب است.
وی خاطرنشان کرد: نکته مهم در این مراسم معنوی این است که اقشار مختلف به طور عموم و جوانان به خصوص از این امر استقبال می کنند و این بسیار خوب است که جوانان جامعه ما به دنبال کسب معرفت و معنویت هستند و وظیفه ما تقویت این امور است.
حجت الاسلام و المسلمین حسنی گفت: اعتکاف یکی از سنت های رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم است و فرد با حضور در اعتکاف خداوند متعال برای فرد معتکف آثار و برکات زیادی را نازل می‌کند و عطر روح بخش معنویت و صفا، رنگ خدایی شدن را بردل وجان معتکفین می‌افشاند.
وی تصریح کرد: ماه رجب که به تعبیر برخی‌ها شروع فصل بندگی و آمادگی برای ماه ضیافت الهی است، زیرا ماه رجب ماه سیر و سلوک و ولایت است. برگزاری مراسم اعتکاف در این ماه به همین نکته اشاره دارد که برای ورود به ماه رمضان که ماه رحمت خداوند است باید از دروازه ماه رجب عبور کرد.
سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی گفت: امسال با توجه به آمار افراد ثبت نام کننده می توان گفت استقبال پرشوری از اعتکاف شده است و جوانان مشتاق زیادی آماده حضور در این مراسم معنوی هستند و امسال با عنایت خداوند متعال مانند سال گذشته مراسم اعتکاف باشور و معنویت برگزار خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.