حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2671×
آیین گرامیداشت سالگرد رحلت ایت الله مصباح در بندرجاسک
۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۸:۳۰
شناسه : 7562
بازدید 164
2
در بندرجاسک برگزار شد: آیین نکوداشت مقام علمی و اخلاقی،عالم ربانی حضرت آیت الله محمد تقی مصباح با حضور اساتیدو طلاب حوزه ها، مردم و مسولین در بندرجاسک،برگزار شد
ارسال توسط : نویسنده : علمدار طاهری اردلی منبع : سازمان تبلیغات اسلامی
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی،مراسم گرامیداشت اولین سالگرد عروج آسمانی، حضرت آیت الله محمد تقی مصباح یزدی با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در گلزار شهدای جاسک و مسجد امام علی(ع) برگزار شد.

در مراسمی که پیش از نماز مغرب و عشاء در گلزار شهدای گمنام برگزار شد،حجت الاسلام عباس ذاکری،امام جمعه جاسک طی سخنانی، ویژگی های شخصیتی آیت الله مصباح یزدی را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت:این عالم وارسته و ربانی ازپرچم داران مبارزه با انحراف، الحاد ، ظلم و استبداد پیش از انقلاب اسلامی ایران بود.

وی با تاکید براینکه آیت الله مصباح از شخصیت هایی بود که جامعیت علمی وی درآثار و مکتوباتش مشخص است، افزود؛ حوزه و فلسفه اخلاق بدلیل وجود مکتب ها و نحله های فراوان اخلاقی و افراط  و تفریط های موجود درآن از دغدغه های مهم و همیشگی این عالم بزرگ بود.

حجت الاسلام ذاکری بیان داشت: آیت الله مصباح یزدی در تبیین معارف دینی و درعلوم عقلی، فلسفه های مضاف علوم، مبانی علوم انسانی و مباحث اصولی دارای یک جامعیت علمی ویژه ای بود.

وی افزود؛ تدوین کتاب مکتب های روانشناسی،خلق آثاری در حوزه ادبیات، اوصاف و واژگان قرآنی و مفردات فرهنگ دینی، تقویت ارتباط بین حوزه و دانشگاه و تاثیرگذاری تعالی بخش در بین اساتید و دانشجویان از برکات وجودی آیت الله مصباح یزدی بوده است.

ذاکری تصریح کرد:آیت الله مصباح در رشته فقه از محضر اساتید بزرگى چون آیات عظام بروجردى(ره)،آیت الله اراكى(ره)،حضرت امام خمینى(ره) و  آیت الله بهجت(رض) بهره برده اند بگونه اى كه موفق به اخذ جایزه از سوى مرحوم آیت الله العظمى(ره)  و در نهایت به درجه اجتهاد نایل آمدند.

امام جمعه جاسک در پایان سنخنی را از مقام معظم رهبری درباره آیت الله مصباح بیان کردند که مقام معظم رهبری فرمودند:« بنده نزدیک به 40 سال است که جناب آقای مصباح را می شناسم و به ایشان بعنوان یک فقیه، یک فیلسوف، متفکر و صاحب نظر در مسائل اساسی اسلام ارادت قلبی دارم. اگر خدای متعال به نسل کنونی ما این توفیق را نداد که از شخصیت هایی مانند علامه طباطبایی و شهید مطهری استفاده کند اما به لطف خدا این شخصیت عزیز و عظیم القدر خلاء آن عزیزان را در زمان ما پر می کند»

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.