حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2667×
۴۰ مبلغ دینی به مناطق مختلف قشم اعزام شدند
۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۱۰
شناسه : 17848
بازدید 96
6
در آستانه ماه محرم؛ رییس تبلیغات اسلامی قشم از اعزام ۴۰ مبلغ و مبلغه در آستانه ماه محرم به شهرها و روستاهای این جزیره خبر داد و گفت: ۱۰ نفر از این مبلغان دینی از حوزه علمیه قم و مابقی از روحانیون مقیم و مستقر در سرزمین آب و آفتاب هستند.
ارسال توسط :
پ
پ

وی ادامه داد: این مبلغان دینی در اماکن مذهبی شهرها و روستاهای این جزیره حاضر شده و در هیات ها و مجالس عزاداری به معرفی و تبیین آموزه های عاشورای ابا عبدالله الحسین (ع) پرداخته و در این خصوص سخنرانی می کنند.

رییس تبلیغات اسلامی قشم توضیح داد: تبیین معانی و مصادیق وسیع امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی، پاسخ به شبهات جوانان، تقویت نگرش آحاد جامعه به امر به معروف، بیان مباحث اعتقادی، اخلاقی، توجه به کاهش آسیب‌های اجتماعی و امیدآفرینی در جامعه از برنامه‌های این مبلغان دینی در دهه اول ماه محرم است.

کاظمی با بیان اینکه تبیین اهداف و فلسفه قیام امام حسین (ع)، محور اصلی سخنرانی تمامی این مبلغان دینی در ماه محرم در سرتاسر این جزیره خواهد بود، گفت: نشست‌های مختلف از چند روز گذشته با هیات های مذهبی، مداحان و روحانیون برگزار شده است و تاکنون ۵۸ عنوان ویژه برنامه ماه محرم برنامه ریزی شده است.

شهرستان قشم دارای ۲ بقعه متبرکه، حدود ۳۲۰ مسجد، ۲۰ حسینیه و تکایا و یک مهدیه است.

مُحَرَّمُ الحَرام نخستین ماه سال شمار هجری قمری است و دلیل نامگذاری این ماه، حرام بودن جنگ در آن ذکر شده است.

واقعه کربلا که منجر به شهادت امام حسین (ع) و یارانش شد، در ماه محرم سال ۶۱ قمری اتفاق افتاده است.

شیعیان هر ساله دهه اولِ این ماه را برای امام حسین (ع) و یارانش سوگواری می‌کنند که در برخی از مناطق عزاداری آنها تا اربعین شهادت امام حسین (ع) (بیستم ماه صفر) به مدت ۵۰ روز ادامه دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.