حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2673×
گفتمان دینی با موضوع نقش و جایگاه بانوان در انقلاب اسلامی
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۷:۵۸
شناسه : 8307
بازدید 167
6
در بندرجاسک برگزار شد: بمنظور تبیین نقش و جایگاه زنان در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، گفتمان دینی توسط رئیس اداره تبلیغات اسلامی در جمع دانش آموزان دبیرستان حضرت مریم جاسک برگزار شد.
ارسال توسط : نویسنده : علمدار طاهری اردلی منبع : سازمان تبلیغات اسلامی
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان، در دومین روز از ایام الله فجرانقلاب اسلامی ،گفتمان دینی ،توسط حجت الام محمد صحرانشین ،رئیس اداره تبلیغات اسلامی جاسک با موضوع نقش و جایگاه زنان در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی در جمع دانش آموزان و معلمان دبیرستان حضرت مریم(س) این شهرستان ، برگزار می شود

دراین گفتمان که جمعی از مسئولین ادارات نیز حضور داشتند،حجت الاسلام محمد صحرانشین طی سخنانی به بررسی و تبیین نقش زن در پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و در بخشی از مطالب خود ،گفت:ورود زنان درعرصه تظاهرات خیابانی علیه رژیم شاهنشاهی پهلوی،قوت قلبی برای مردان بود.

وی افزود: بانوان و دختران در راهپیمایی های ضد رژِیم طاغوتی و سلطنت استبدادی پهلوی ،همدوش و هم قدم با مردان شرکت کردند و دست از مبارزات خود نکشیدند تا به پیروزی نهایی انقلاب اسلامی ایران منجرشد..

حجت الاسلام صحرانشین در ادامه ،گفت: همانطور که پیروزی انقلاب و تداوم بیش از 40 سال آن مدیون  خدمات و مبارزان بانوان در کنار مردان بوده است ،شرایط امروز کشور هم نیازمند زنان مومن انقلابی است چرا که برای حفظ انقلاب نیاز به جوانان انقلابی است و این امر جزء با تربیت آنان در دامن زنان مومن امکان پذیر نیست.

وی یادآور شد؛ از نخستین روزهای تهاجم دشمن بعثی، مساجد، حسینیه‌ها و حتی خانه‌ها به مراکز مهمی برای خدمت‌رسانی به رزمنده‌ها تبدیل شد، زنان و دختران در این ایام با حضور داوطلبانه در ستادهای پشتیبانی جنگ به جمع‌آوری کمک‌های مردمی، خیاطی و دوخت لباس برای رزمندگان، بسته بندی اقلام، ،پرستاری از مجروحین با اشتیاق زیاد در بیمارستان ها ، انجام کارهای فرهنگی وحتی شرکت در جبهه و تدارکات و اذوغه رسانی به رزمندگان و کمک آنان در بیمارستان های صحرایی از صدها نمونه کارهایی هست که دختران و بانوان این کشور برای انقلاب و حفظ آن داشته اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی همچنین با عنوان اینکه،انسان بدون داشتن الگوی مناسب، نمیتواند خوب و در زمان مناسب به هدف برسد،افزود: الگویی که زنان ما از آن استفاده کردند و نقش زن را در پیروزی و تداوم انقلاب برجسته نمودند، تاسی آنان از حضرت زهرا (س)است،زمانی که آن حضرت (س) به حمایت از امام خود در جهت رفع ظلم مبارزه کردند، زنان انقلابی ما نیز پیروی کردندو در هر شرایطی از حمایت امام و ولی امر مسلمین فروگذار نبودند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.