حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2671×
افتخارآفرینی در سایه پیوند محله و مسجد
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
شناسه : 20517
بازدید 134
4
مسجد یکی از نهادهای دارای شاکله و قدیمی، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است، مسجدی موفق خواهد بود که بتواند بر محله خود اثرگذار باشد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، نمایشگاه پایگاه‌های اسوه و قرارگاه‌های محله اسلامی به صورت سراسری برگزار و ۱۰۶ پایگاه اسوه شرکت‌کننده در نمایشگاه و جشنواره اسوه سراسری برگزیده شدند که در این میان، ۶ پایگاه اسوه از استان هرمزگان موفق به کسب رتبه شدند.

قرارگاه کوی ملت «پایگاه سیدالشهداء»، قرارگاه نایبند جنوبی «پایگاه زین‌العابدین»، پایگاه بسیج مسجد امام حسین(ع) گلشهر شمالی حوزه مقاومت شهید منظری بندرعباس، پایگاه مقاومت بسیج حضرت رقیه(س) کرپان حوزه مقاومت بسیج حضرت ام‌کلثوم(س) بخش بمانی ناحیه سپاه سیریک، گروه جهادگران انقلابی هرمزگان از جمله منتخبان جشنواره مالک اشتر هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اهمیت نقش مساجد در کاهش و رفع آسیب‌ها و معضلات اجتماعی محلات اظهار کرد: مسجد یکی از نهادهای با شاکله و قدیمی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است لذا مسجدی موفق خواهد بود که بتواند بر محله خود اثرگذار باشد آن هم نه صرفاً اثر فرهنگی بلکه اجتماعی.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان افزود: مسجدی موفق است که در طول مسیر زندگی افراد (از هنگام تولد تا مرگ) دغدغه داشته باشد و برای رفع دغدغه‌های افراد محله، فعالیت جدی انجام دهد.

وی گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، فعالیت مسجد در حوزه اجتماعی، مفصل است اما به یمن اجرای طرح پایگاه اجتماعی، مساجد نسبت به قبل، رویکرد اجتماعی‌تری به خود گرفته است و تلاش می‌کنند غیر از فضای فرهنگی محل، فضای اجتماعی ایجاد کند و به معضلات اجتماعی محله خود را رفع کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حقانی اذعان داشت: در استان هرمزگان نیز همین دستور کار عملیاتی شده و کارها به پیش می‌رود و مساجد موفقی در محلات حاشیه و دارای معضلات اجتماعی به انجام فعالیت‌هایی با هدف کاهش و رفع مشکلات محله و معضلات اجتماعی پرداخته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرسول باستین مدیر قرارگاه نایبند جنوبی «پایگاه زین‌العابدین» نیز در گفتگوی رسانه‌ای در رابطه با فعالیت‌های این قرارگاه گفت: زمانی که در محله فعالیت می‌کردیم سازماندهی مناسبي را نداشتیم، اما بعد از تشکیل قرارگاه تحول محلات، نهادهایی که در محله حضور داشتن را به صورت مستقیم پای کار مردم محله آوردیم و هماهنگی‌ و ارتباطات در محله به واسطه ایجاد قرارگاه شکل گرفت.

مسئول قرارگاه تحول محله نایبند جنوبی بندرعباس با اشاره به این که هماهنگی و پیشرفت کار با تشکیل قرارگاه تحول محله سرعت بیشتری گرفته است، افزود: با ایجاد قرارگاه تحول محله هماهنگی و پیشرفت کار با سرعت بیشتری در سطح محله صورت گرفته است و داشته‌های محله مانند مدارس، خانه‌های بهداشت، شهرداری، ادارات آب، برق و… بیشتر خدمات را به مردم محله داده‌اند.

وی ادامه داد: یکی از فعالیت‌های عمده این قرارگاه تمرکز بر روی تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی اسلامی‌ در زمینه فرهنگی، آموزشی، پزشکی، جهادی و… است و این کار را با طرح جمع‌آوری اطلاعات از افتخارات محله شروع کردیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین باستین بیان کرد: در محله پویشی راه انداختیم که هر کس در هر زمینه‌ای مانند: ورزشی، فرهنگی، هنری، علمی، اجتماعی و… هر نوع مقام و افتخاری را کسب کرده به ما اطلاع دهد و مدارک خود را ارسال کند، بعد از فراخوان ما توانستیم افراد زیادی را در سطح محله با افتخارات فراوان و زمینه فعالیت کاری زیادی شناسایی کنیم و بتوانیم از ظرفیت‌های آن‌ها در سطح محله استفاده کنیم و افتخاراتشان را چاپ کردیم و در دید عموم مردم در مسجد محله گذاشتیم.

وی از ویژگی‌های محله نایبند جنوبی که یکی از محلات قدیمی شهر بندرعباس است، گفت: محله نایبند جنوبی در نزدیکی امامزاده سید مظفر (ع) شهر بندرعباس قرار دارد و فعالیت‌های این قرارگاه در مسجد امام زین العابدین(ع) برقرار است که این محله جمعیتی بالغ بر ۶۵۰۰ نفر شیعه و تعداد هم جمعیت اتباع خارجی دارد، پیدا کردن این نوع بانک اطلاعاتی و دیگر بانک‌های اطلاعاتی مانند بانک اطلاعاتی مشاغل و … با وجود تشکیل قرارگاه به دست آمده است.

مسئول قرارگاه تحول محله نایبند جنوبی بندرعباس با اشاره به رشد قابل توجه محله در زمینه تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی ادامه داد: در ابتدا ما با ۵ الی ۶ نفر مربی فعالیت‌های خود را آغاز نمودیم اما درحال حاضر حدوداً ۲۶ نفر مربی در حال فعالیت هستند و در امر خدمت‌رسانی به مردم شریف محله همکاری لازم را دارند و طرح تربیتی پنجشنبه‌های آینده ساز را برای تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی در رده‌های نونهالان، نوجوانان و جوانان انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین باستین عنوان کرد: استفاده صحیح از هنر یکی از موفقیت‌های ما در سطح محله می‌باشد، تشکیل و آموزش گروه‌های سرود تاثیرگذاری فراوانی در سطح محله شاهدش بودیم و همچنین موضوع بازی و ورزش خیلی توانسته جوانان محله را جذب مسجد و پایگاه بسیج کند.

وی در پایان با اشاره به افتخارات محله عنوان کرد: به عنوان مثال حضور نوجوان محله امیرحسین فارسی در برنامه ستاره ساز شبکه ملی در رشته فوتسال باعث کسب مقام شد و در بحث هنری کسب مقام برتر جایزه ادبی یوسف و همچنین کسب مقام برتر جایزه جشنواره خوارزمی و در زمینه‌های قرآنی مقام استانی قرائت و در سطح جهان هم قهرمان جهانی داریم و این‌ها باعث شده است که محله بهتر دیده شوند و اعتماد مردم نسبت به پایگاه و مسجد روز به روز بیشتر و موثر تر شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.