حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2667×
همایش طلایه‌داران نهضت عاشورا در قشم برگزار شد+عکس 
۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۵۱
شناسه : 17721
بازدید 93
6
در آستانه فرارسیدن ماه محرم الحرام ؛ همایش طلایه‌داران نهضت عاشورا ویژه هئیت‌های مذهبی قشم به همت تبلیغات اسلامی و با حضور امام جمعه در این شهرستان برگزار شد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی کاظمی رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان قشم در این همایش، مهم‌ترین نقش هئیت‌های مذهبی را توسعه و ترویج فرهنگ عاشورایی و ایثار در جامعه عنوان کرد.

وی در ادامه به اهمیت تبیین اهداف قیام عاشورا در مراسم عزاداری ماه محرم اشاره کرد و افزود: تبیین فلسفه عاشورا از دیگر اهداف برگزاری مراسم عزاداری‌های ماه محرم است از این رو باید از بدعت‌ها و برخی حرکت‌های وهم‌انگیز که میراث انحرافی دشمنان اسلام است پرهیز کرده و تنها با تمسک به ولایت و عشق و شعور حقیقی به حضرت سیدالشهدا(ع)، نارسایی‌ها و نامهربانی‌ها را تبدیل به فضای اتحاد و همدلی کرد.

رئیس تبلیغات اسلامی قشم ابراز داشت: مجالس عزاداری امام حسین(ع) فرصتی بسیار ارزشمند به دست می‌دهد تا واعظان و خطیبان به بیان احکام، مباحث شرعی، اخلاقی و اعتقادی بپردازند و عزاداران حسینی را با معارف دینی آشنا سازند.

حجت‌الاسلام کاظمی با اشاره به اینکه ماه محرم، فرصت انتقال صحیح و بی‌پیرایه دین است، تاکید کرد: مبلغین باید افکار حسینی را در جامعه انتشار دهند و اهداف واقعه عاشورا و قیام امام حسین (ع) را با علم و مطالعه و دانش نسبت به این امر محقق شود.

در ادامه این همایش، حجت‌الاسلام والمسلمین حاجبی امام جمعه شهرستان قشم پیرامون دوری مجالس از خرافات و اهمیت به عزاداری واقعی امام حسین علیه السلام به ایراد سخن پرداخت.

در پایان همایش طلایه‌داران نهضت عاشورا ویژه هئیت‌های مذهبی، همچنین برنامه‌ریزی به منظور هرچه بهتر برگزارشدن مجالس عزای اباعبدالله الحسین(ع) صورت گرفت.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.