حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2671×
مسابقه واقعی در عمل به قرآن است
۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
شناسه : 3802
بازدید 136
13
مدیرکل امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: مدیرکل امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرآن کریم را متعلق به تمام بشریت دانست و گفت: مسابقات قرآنی برای من حکم محافل قرآنی را دارند و مسابقه واقعی را در عمل به قرآن کریم می‌دانم.
ارسال توسط : نویسنده : زینب شکوه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان، شهریار احمدبیگی، مدیرکل امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صبح امروز، ۱۰ مهرماه، در آیین افتتاح پانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم جامعه کار و تلاش استان هرمزگان، اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) می‌فرمایند: «خَیْرُکُمْ مَنْ تَعَلَّمَ الْقُرآنَ وَ عَلَّمَهُ؛ بهترین شما کسى است که قرآن بیاموزد و آموزش دهد» پشت این چند کلمه درسی بزرگ و یک سبک زندگی نهفته است.

وی افزود: از نظر من این مجلس یک محفل قرآنی بوده و مسابقه نیست، چراکه مسابقه واقعی در عمل به قرآن است. در سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری این محفل نورانی مهیا نبود اما ما اجازه لغو آن را ندادیم و مجلس را به صورت مجازی و با حضور داوران بین‌المللی و شکوه بسیار بیشتری برگزار کردیم. امسال نیز با وجود همه سختی‌ها و محدودیت‌ها شاهد برگزاری پانزدهمین دوره این محفل در هرمزگان هستیم.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: جامعه کار و تلاش در کنار نیروهای نظامی و انتظامی و کادر بهداشت و درمان از اقشاری بودند که در زمان شیوع ویروس کرونا، سنگر را حفظ کردند و خانه‌نشین نشدند. اگر امروز مرزی داریم که با خون قرمز شده، آن را مدیون لباس‌های سبز نیروهای نظامی و انتظامی هستیم.

احمدبیگی عنوان کرد: قرآن متعلق به تمام بشریت است و زمانی که به آن گوش فرا می‌دهیم دیگر مهم نیست که از چه دین و مذهب و ملتی هستیم. دین مبین اسلام نیز، دین محبت و پیامبر گرامی‌اش الگوی مهربانی برای بشریت است. امام باقر(ع) فرمودند: «لدِّینُ هُو الحُبُّ ، و الحُبُّ هُو الدِّینُ؛ دین همان محبت است و محبت همان دین».

وی در پایان یادآور شد: از همه بزرگوارانی که در برگزاری این محفل نورانی حمایت مادی و معنوی داشته‌اند کمال قدردانی را دارم و سلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به همه مردم خونگرم هرمزگان به خصوص جامعه کار و تلاش و جامعه قرآنی این استان می‌رسانم. ان‌شاءالله خداوند به همه ما توفیقی عنایت کند تا عامل به قرآن کریم باشیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.