حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2673×
مراسم بزرگداشت آیت الله صافی گلپایگانی در بندر جاسک
۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
شناسه : 8408
بازدید 122
9
مراسم بزرگداشت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با حضور اساتید روحانی،طلاب و اقشار مردم  و مسئولین در بندرجاسک برگزار شد
ارسال توسط : نویسنده : علمدار طاهری اردلی منبع : سازمان تبلیغات اسلامی
پ
پ

به گزارش اداره روابط عمومی کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان، در سومین روز ارتحال شیخ المراجع، حضرت آیت‌الله حاج لطف الله صافی گلپایگانی فرزند آخوند ملا محمد جواد صافی گلپایگانی ،مراسم بزرگداشتی از سوی دفتر امام جمعه، اداره تبلیغات اسلامی وحوزه های علمیه  بندر جاسک درمصلی جامع این شهر برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم، حجت الاسلام عباس ذاکری،امام جمعه شهرستان جاسک طی سخنانی درگذشت این عالم جلیل‌القدر به  محضر امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، ارادتمندان و شاگردان ایشان و مردم شریف ایران بویژه فرزندان و بیت مکرم آن عالم بزرگ تسلیت و برای روح مطهر آن بزرگوار علو درجات، غفران و رحمت الهی را از خداوند متعال خواستار شد.

امام جمعه جاسک درخصوص زندگانی پربار آیت الله صافی ،گفت: ‌این مرجع بزرگ تشیع در 20 بهمن‌ 1298 ‌ در شهرستان‌ گلپایگان‌ دیده‌ به‌ جهان‌ گشود و پس از فراگیری علوم در زادگاهش در 23 سالگی رهسپار قم شد.

وی ،افزود: معظم‌له در شهر قم‌ از محضر عالمان بزرگی نظیرحاج سیدحسین بروجردی، حاج‌ سید محمدتقی‌ خوانساری‌، حاج‌ سید محمدحجت‌ كوه‌‌كمری‌،حاج‌ سید صدرالدین‌ عاملی‌، حاج‌ سید محمدرضا گلپایگانی‌ بهره برد و با آغاز نهضت‌ اسلامی به رهبری امام‌ خمینی به حمایت از نهضت پرداخت.

امام جمعه جاسک ،گفت: آیت‌الله صافی گلپایگانی با پیروزی انقلاب اسلامی وارد مجلس‌ خبرگان‌ قانون‌ اساسی و همچنین سال 1359 از سوی امام‌خمینی(ره) به عضویت شورای نگهبان منصوب شد و  در برهه‌های مختلف حمایت خود را  به نظام و  مقام معظم رهبری نشان داد.

وی در ادامه ابراز داشت: این عالم ربانی پس از یک سده عمر با عزت و با برکت در حالی که شاگردان زیادی از محضرش تلمّذ و شاگردی کردند و در حوزه قلم آثار متعددی از ایشان به یادگار مانده است، سرانجام در 12 بهمن 1400ماه جاری دعوت حق را لبیک گفت و در کربلا به خاک سپرده شد.

در پایان این مراسم یکی از مداحان به نوحه خوانی و سینه زنی پرداخت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.