حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2675×
قرآن کریم کتابی آسمانی، وحی منزل، کلام خدا و راهنمای مؤمنان است
۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
شناسه : 6828
بازدید 99
4
کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی سیریک حجت الاسلام نوید رنجبری کارشناس امور قرآنی در بازدیدازخانه قرآن نجوای روستای مهرگی به منظورپایش حضوری خانه های قرآن گفت: قرآن کریم کتابی آسمانی، وحی منزل، کلام خدا و راهنمای مؤمنان است.
ارسال توسط : نویسنده : اسماعیل محمودی منبع : روابط عمومی
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیریک : حجت‌الاسلام والمسلمین نوید رنجبری دربازدیدازخانه قرآن نجوای روستای مهرگی به منظورپایش حضوری خانه های قرآن گفت:  قرآن بزرگترین و کاملترین کتاب آسمانی و بهترین هدیه آسمانی برای رسیدن به کمال است و خواندن حتی یک آیه با تفکر از آن برای انسان حایز اهمیت می باشد.

وی بیان کرد: تبلیغ و گسترش فرهنگ دینی و قرآنی با به کار‌گیری روش‌ها و فعالیت‌های براساس نیازهای جامعه و تمسک به تعالیم انسان ساز قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع) و تلاش در جهت تقویت ایمان و اعتقاد افراد جامعه را از اهداف اساسی موسسات قرآنی برشمرد قرآن مشوق بزرگی برای انسان‌هاست که مسیر درست زندگی را برای آن‌ها نشان می‌دهد و جامعه را از بزه‌ها و آسیب‌های اجتماعی مصون نگه می‌دارد که در جامعه هر مشکلی پیش آید به خاطر پیامدهای دوری از قرآن است که نیازمند برنامه‌ریزی‌های اساسی و مهم است.


حجت الاسلام رنجبری گفت: قرآن کتاب آن قدر با عظمت و ارزشمند است. که آخرین پیامبر عهده دار تفسیر و تبیین آن شد و پس از ایشان، اهل‌بیت:که عِدل قرآن معرفی شده‌اند، عهده دار چنین امر مهمی شدند. امام رضاعلیه السلام که یکی از همان مفسران واقعی قرآن بود، در طول زندگی پر برکتش عنایت بسیار ویژه‌ای به این راهنمای بزرگ داشته و علاوه بر استفاده‌ای که در بعد شخصی و فردی از آن داشته در ابعاد دیگر نیز بهره‌های فراوانی از این کتاب گرفته و به دیگران انتقال داده است.

کارشناس امور قرانی اداره تبلیغات اسلامی سیریک با اشاره به اهمیت قرآن گفت: قرآن کریم در بین مسلمانان آنقدر رفیع است که هیچ کس نمی‌تواند در برابر آن بی‌اهمیت باشد چه رسد به مقام منیع امامت که خود حافظ دین و حامی کتاب خداست.

رنجبری با اشاره به روایتی گفت: امام رضاعلیه السلام با سفارش به یاران خود از جمله ریّان به وی فرمود: کلام الله لا تجاوزه و لا تطلبوا الهدی فی‌غیره فتضلّوا؛ قرآن سخن خداست، از مرز او تجاوز نکنید و هدایت را جز در پرتو قرآن نجویید و در غیر این صورت گمراه خواهید شد

کارشناس امورقرانی  اداره تبلیغات اسلامی افزود: حسّنوا القرآن بأصواتکم، فانّ الصوت الحسن یزید القرآن حسناً؛ قرآن را با صوت نیکو زینت دهید، زیرا که صدای نیکو بر زیبایی قرآن می‌افزاید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.