حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2666×
فتح خرمشهر، نقطه آغاز تزلزل دشمن بعثی بود
۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
شناسه : 10044
بازدید 150
13
رییس اداره تبلیغات اسلامی سیریک ؛ رییس اداره تبلیغات اسلامی سیریک به مناسبت روزسوم خرداد ماه ، روز مقاومت ، ایثار و پیروزی و سالگرد حماسه آزادی و فتح خرمشهر پس از یک سال و نیم اشغال به دست بعثیان ،گفت: فتح خرمشهر، موجب برانگیختگی احساسات و عواطف پاک ملت ایران شد و هم دلی و وحدت را میان اقشار ملت پدید آورد.
ارسال توسط : نویسنده : اسماعیل محمودی منبع : روابط عمومی
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی سیریک حجت الاسلام میثم سالاری رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیریک  به مناسبت سوم خرداد ، سالروز فتح خرمشهر گفت: حماسه شگرف آزادسازی خرمشهر، پیروزی نهایی سروقامتانی را پدید آورد که با فتح آفرینی خود، نهایت ایثار، اوج مظلومیت، انتهای پاک بازی و منتهای توکل را رقم زدند.

حجت الاسلام سالاری تصریح کرد: خرمشهر برای ملت ما تنها یک شهر نیست، بلکه تاریخ گویای پایداری، ایثار و جاودانگی انقلاب است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی سیریک افزود: فتح خرمشهر موجب سرشکستگی صدام و نیز تلخ کامی حامیان قدرتمند وی شد. صدام و نظامیان بعثی، همه همت، توان و تدبیر خود را برای حفظ اشغال خرمشهر، از آغاز تصرف آن به کار گرفتند و این شهر را به گمان خود به دژی نفوذناپذیر تبدیل کردند . این کار با کشیدن حصارهای دفاعی متعدد به دور این شهر، ساختن خاکریزهای دفاعی گسترده، ویرانی خانه های مردم و ایجاد میدان های مین صورت گرفت.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) گفت : «فتح خرمشهر یک مسئله عادی نیست، بلکه مافوق طبیعت است».

سالاری در ادامه تشریح کرد: مقاومت 43 روزه مردم خرمشهر، فصل مهمی در هشت سال دفاع مقدس است؛ زیرا بسیاری از کارشناسان نظامی معتقدند اگر خرمشهر مقاومت نمی کرد و متجاوزان به آسانی آن جا را اشتغال می کردند،  شاید سرنوشت جنگ این گونه رقم نمی خورد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی سیریک درپایان گفت: روز سوم خرداد ۱۳۶۱ یکی از بارزترین جلوه‌های نصرت الهی و یکی از مهمترین و زیباترین روزهای انقلاب اسلامی ایران است که خرمشهری که  بعد از ۳۵ روز پایداری و مقاومت در چهارم آبان ۱۳۵۹ به اشغال دشمن درآمده بود ، پس از ۵۷۸ روز (۱۹ ماه) ، بار دیگر توسط رزمندگان اسلام فتح شد و پرچم اسلام بر فراز مسجد جامع و پل تخریب شده این شهر به اهتزاز در آمد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.