حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2667×
فاطمه‌زهرا(س) الگوی زنده و ماندگار بشر
۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۸:۵۴
شناسه : 21401
بازدید 57
3
رئیس اداره تبلیغات اسلامی میناب: رئیس اداره تبلیغات اسلامی میناب گفت: فاطمه زهرا(س) الگوی زنده و ماندگار بشر در زندگی فردی و اجتماعی است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی میناب، حجت‌الاسلام والمسلمین مفید سهرابی در گفتگو با روابط عمومی اظهار کرد: فاطمه زهرا(س) الگوی زنده و ماندگار بشر در زندگی فردی و اجتماعی است؛ ایشان در نقش یک ولایتمدار و فرد دین‌دار، نمونه است؛ چنانکه در نقش همسر، نقش مادر، نقش فرزند، نقش همسایه و نقش‌های دیگر، نمونه است؛ زهرای مرضیه در تمام این نقش‌ها الگوی عالی، زنده و ارزنده‌ترین است.

 

وی افزود: ارائه الگو، یکی از روش‌های تربیتی است؛ چرا که انسان به طور فطری، نیازمند الگو و راهنماست. منظور از الگوگیری، حالتی است که انسان، از هر جهت به یک انسان موفق و نمونه اقتدای تام و تمام کند؛ ائمه (ع) تمام شرایط الگو بودن و مقتدا بودن را دارا هستند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سهرابی بیان کرد چ: عقل حکم می‌کند انسان دنباله رو کسانی باشد که به گواهی تاریخ و اعتراف دوست و دشمن، گوی سبقت را ربوده‌اند چرا که فاطمه‌ زهرا و زینب کبری(سلام‌‌الله‌‌علیها) زنان الگو و نمونه‌‌ اسلامند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میناب ادامه داد: الگوهای ناقص انسان را از کمالات دور می‌کند و امروز دشمن به دنبال معرفی کردن الگوهای ناقص از سلیبریتی‌هاست؛ اگر الگوی زنان ومادران امت اسلامی زینب و فاطمه‌‌زهرا(س) باشند که عبارت است از فهم درست، هوشیاری در درک موقعیت‌ها و انتخاب بهترین کارها با فداکاری و ایستادن پای همه چیز برای انجام تکلیف بزرگی که خدا بر دوش انسانها گذاشته است، همراه باشد.

 

سهرابی همچنین گفت: زن مسلمانی که الگویش فاطمه‌‌ی زهرا است دیگر به فکر تجملات و خوش‌گذرانی‌ها و هوس‌های زودگذر و احساسات بی‌بنیاد و بی‌ریشه نیست وسبک زندگی حضرت فاطمه (س) که یک الگوی بین المللی است واقعاً قابل استفاده است کما اینکه زنان ایرانی در دوران انقلاب و در دوران جنگ همین کار را کردند و انتظار این است که در همه‌ی دوران این الگوی کامل و جامع فراموش نشود؛ چرا که میدان کمالات و فضایل و خوبی‌ها در این شخصیت جمع شده و همه‌ خوبان، پاکان و صاحبان کمال، ریزه‌خوار این سفره‌اند.

 

وی اذعان داشت: آن حضرت در هر مرحله از زندگی خود به نوعی رفتار می‌کردند. گاهی در نقش دختر کاملی برای پدر خود حاضر بودند و نقش فرزندی را به نحوی ادا می‌کردند که پیامبر (ص) به ایشان لقب «ام ابیها» را دادند؛ یعنی فرزندی که از شدت دلسوزی و وفاداری و مهربانی نسبت به پدر خود، مانند مادر و پدر است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میناب تصریح کرد: زمانی در نقش همسری برای حضرت امیرالمؤمنین امام علی (ع) بودند. آن هم همسری کامل، دلسوز، وفادار، مؤمن و دارای جمیع خصلت‌های نیکو و پسندیده‌ای که در زندگی اسلامی باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

سهرابی گفت: از سوی دیگر گاهی در نقش مادری ظاهر می‌شدند و نمونه کامل از مادری هستند که می‌توانند فرزندان خود را به بهترین وجه ممکن تربیت کنند؛ چه فرزندان پسر و چه فرزندان دختر خود را، به طوری که هر کدام از آن‌ها بهترین و کامل‌ترین انسان‌های روی زمین هستند و خود، سرمشقی برای مردم تاریخ شده‌اند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.