حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2667×
عزت‌آفرینی از برکات حفظ وحدت است
۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
شناسه : 19514
بازدید 74
5
رئیس تبلیغات اسلامی بندرخمیر: رئیس تبلیغات اسلامی بندر خمیر عزت آفرینی را یکی از آثار حفظ وحدت در بین امت اسلامی نام برد و گفت: امام راحل، علمای اسلام را به تلاش و کوشش در راستای وحدت و تقریب مذاهب توصیه کرده‌اند.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان ، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد غلامی رئیس تبلیغات اسلامی بندرخمیر، به بیان نتایج وحدت بین مسلمانان از منظر امام راحل پرداخت و اظهار کرد: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، وحدت امت اسلامی بود. مسلمانان بایستی با هم و در کنار هم باشند اما تمام تلاش دشمن بر این است که بین مسلمانان تفرقه ایجاد کند و آنها را از یکدیگر دور نگه دارد.

رئیس تبلیغات اسلامی بندرخمیر افزود: اگر امروز دم از وحدت می‌زنیم و برای حفظ آن هزینه می‌کنیم و داعیه‌دار و طلایه‌دار وحدت در جهان هستیم باید به آثار و برکات آن نیز توجه کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامی در ادامه، عزت آفرینی را یکی از آثار حفظ وحدت در بین امت اسلامی نام برد و تصریح کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران در اندیشه سیاست، عزت از آن خدا دانسته و و چنین بیان می‌دارد که «ای مسلمین پیرو هر مذهبی که هستید دشمنی خانگی را کنار بگذارید و به فرمان خداوند بزرگ و قرآن کریم گردن نهید، خداوند متعال، عزت را برای خود و رسولش و مؤمنین قرار داده است»، لذا امام راحل به علمای اسلام توصیه می‌کند که نسبت به وحدت و تقریب تلاش و کوشش کنند.

وی همچنین، استقلال و آزادی سیاسی و رهایی از وابستگی را از دیگر برکات حفظ وحدت در بین امت اسلامی ذکر کرد و گفت: بنابراین ضرورت دارد که وحدت برای حفظ بقا و تمدن نوین اسلامی، استقلال و آزادی داشته باشد،جامعه وابسته و محروم از نعمت آزادی نمی‌تواند تمدن ساز باشد، لذا اگر بناست تمدن اسلامی تحقق یابد به وحدت امت اسلامی نیاز دارد.

رئیس تبلیغات اسلامی بندرخمیر ادامه داد: امام خمینی(ره) وحدت را یکی از نیازهای اساسی جامعه بشری برای سراسر عالم و تاریخ دانسته‌اند. لذا وحدت را عامل اتحاد و همبستگی و همچنین تفرقه را سبب ایجاد وابستگی سیاسی و ازبین رفتن آزادگی ملت‌ها می‌دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامی در ادامه اذعان داشت: رژیم اشغالگر با کمترین امکانات و نیرو بر مسلمین چیره شده است و از تفرقه و جدایی بین امت اسلامی، برای ظلم و جور بر مردم فلسطین بهره می‌برد. لذا به کشورها فشار می‌آورد تا با رژیم اسرائیل پیمان دوستی ببندد و این به دلیل تفرقه‌ای است که دشمنان بین امت اسلامی ایجاد کرده‌اند، امام راحل فرمودند «متفرق نشوید تا مملکت شما مستقل شود و آزاد باشید» بنابراین اگر مسلمین اتحاد داشتند شرق و غرب نمی‌توانستند بر مسلمانان حکومت کنند.

وی اضافه کرد: از دیگر آثار اتحاد و وحدت از این رفتن جور و ظلم و ستم در جهان اسلام است، همه شاهدیم که امروزه مسلمانان مورد ظلم و ستم و بی‌عدالتی قرار گرفته‌اند، و دلیلش این است که وحدت و اتحاد آنگونه که باید، در بین امت اسلامی نیست. اگر وحدت وجود داشت ریشه‌های ظلم و فساد و استبداد در جهان اسلام خشک می‌شد، نمونه بارز آن، ملت ایران بودند که با دست خالی اما با وحدت و همبستگی موفق شد ریشه سلطنت استبدادی ۲۵۰۰ را از بین ببرد.

رئیس تبلیغات اسلامی بندرخمیر، رفع گرفتاری مسلمانان را یکی دیگر از برکات حفظ وحدت نام برد و با اشاره به مشکلات جهان اسلام در حوزه‌های مختلف خاطرنشان کرد: امروز جهان اسلام با مشکلات متعددی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و… دست و پنجه نرم می‌کند که برای برون‌رفت از این مشکلات و معضلات، راهی جز حفظ وحدت ندارد.

غلامی اضافه کرد: از دیدگاه امام خمینی(ره)، منشأ تمامی گرفتاری‌های مسلمین در اختلاف کلمه و عدم هماهنگی است، لذا به‌طور مداوم نسبت به ایجاد و حفظ وحدت و انسجام و یکپارچگی بین امت اسلامی هشدار می‌دادند و امیدوار بودند که وحدت کلمه بین اقشار مختلف مسلمین به ویژه دولت‌های اسلامی، به رفع گرفتاری‌های مسلمین کمک می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه حفظ وحدت، آثار دیگری همچون پیروزی در برابر دشمنان داخلی و خارجی به همراه دارد، بیان داشت: اگر امروز در دورترین نقطه عالم، بواسطه تفرقه ایجادشده، مسلمانی مورد ظلم قرار می‌گیرد بعضا عنوان می‌کنند که «ظلم و ستم به مسلمانان، به ما ربطی ندارد»، اما در صورتی که اتحاد وجود داشت و به مسلمانی که مورد ظلم واقع شده بود، کمک می‌کردند و ظالم را سر جایش می‌نشاندند، ظلم و ستم ازبین می‌رفت.

رئیس تبلیغات اسلامی بندرخمیر گفت: امروزه جبهه کفر متحد هستند درحالی که اتحاد متعلق به جبهه اسلام است و پیروزی در برابر دشمنان خارجی و داخلی در گرو حفظ وحدت بین مسلمانان است.

حجت‌الاسلام غلامی با بیان اینکه افزایش قدرت مسلمانان و سیطره بر قدرت استکباری از دیگر آثار وحدت است، تصریح کرد: امام راحل در وصیتنامه خود به دولت‌ها ، ملت‌ها و نخبگان جوامع اسلامی توصیه کرده‌اند «انتظار نداشته باشید که از خارج از کشور، کسی به شما در رسیدن به هدف که همان اسلام و پیاده‌ کردن احکام است، کمک کند، خود باید به این امر حیاتی که استقلال و آزادی را تحقق می‌بخشد کمک کنید و علما و خطبای کشورهای اسلامی، دولت‌ها را دعوت کنند تا از وابستگی به دولت‌های خارجی، خود را رها و با ملت خود تفاهم کنند و در این صورت، پیروزی را در آغوش خواهند کشید، دولت‌ها را به وحدت دعوت کنند و از نژاد پرستی که مخالف دستور اسلام است بپرهیزند و با برادران ایمانی خود در هر کشوری و با هر نژادی که هستند دست برادری دهند که اسلام بزرگ، آنان را برادر خوانده است، اگر این برادری ایمانی با همت دولت‌ها و ملت‌ها و با تأیید خداوند متعال، روزی تحقق یابد خواهید دید که بزرگترین قدرت جهان را مسلمین تشکیل می‌دهند». این بیانات امام راحل بیانگر تیزبینی ایشان است.

وی در بخش پایانی سخنان خود، امنیت و آسیب‌ناپذیری را از برکات حفظ وحدت عنوان کرد و گفت: در صورتی که وحدت و انسجام در جوامع و کشورها برقرار باشد هیچ یک آسیب نمی‌بینند و در آرامش کامل بشر می‌بردند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.