حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2671×
عرفانهای کاذب یک جریان نو و جدید است و رقیبی برای تبلیغ دینی و تفکر دینی
۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
شناسه : 6513
بازدید 202
8
مدرس و استاد حوزه علمیه حجت الاسلام والمسلمین علی ریسی استاد حوزه علمیه، عرفانها ی کاذب یک جریان نو و جدید است و رقیبی برای تبلیغ دینی و تفکر دینی
ارسال توسط : نویسنده : محمد حیدرنسب منبع : اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رودان
پ
پ

حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی ریسی استاد حوزه و دانشگاه که به عنوان سخنران دوره آموزشی ویژه مسئولین هیاتهای مذهبی با موضوع آشنایی با عرفان ها و جریان های نو ظهور در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رودان برگزار شد گفت؛ مهدویت خیلی رشد پیدا کرده در قرنهای ۱۹ تا۲۰ که بعضی از جریانها ی ضد خدا مثل کمونیسم مارکسیسم مطرح شد یک جریان الحادی شروع شد و بسیاری تصور کردند که می توانمند مدینه فاضله بسازند،با رشد علم فکر کردند که ما7 غنی هستیم و حتی جهان غرب فهمیدند که دین چیزی نیست که کنار گذاشته شود.

استان  حوزه در ادامه گفت؛ وقتی انسان یک موجود مادی و حیوان  در نظر گرفته شود افسرده می شود؛ با موسیقی و تمایلات جنسی می خواهد رفع افسردگی کند و این میسر نمی شود.

ایشان گفتند؛نقد معنوی در هیات ها باید تواذن داشته باشد وگرنه یک کاریکاتور در دین ایجاد می شو د،

حجت الاسلام والمسلمین ریسی در ادامه گفت؛ عرفان های کاذب تو ادیان گذشته  وارد شدند و محوریت را به طبیعت دادند اند مثل عرفان های سرخ پوستی یا آمریکایی و کتابهایی در ایران هم وجود دارد، می گویند باید با طبیعت متحد شویم و خدا رد حذف می کنند وبه جای نیایش با خدا طبیعت را می پرستند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی ریسی در ادامه گفت؛ط انسان نیاز به دین معنویت دارد از طرفی هم نمی خواستند مردم را به سوی مسیحی و یهودی سوق دهند و اسلام را هم خشن جلوه دادند از طرفی هم می خواستند به دین برگردند لذا رو به ایجاد عرفان های نوظهور آوردند.

این استاد حوزه گفتند؛هیاتهای مذهبی نقش زیادی در ترویج معنویت اصیل دارند اگر غذای معنوی  درست در هیاتها داده شود این مخاطب سراغ معنوی های کاذب نمی رود. پس در هیاتهای مذهبی بحث های معنوی و کلامی دز سطح صحیفه سجادیه و دعای کمیل باید جریان داشته باشد.

ایشان افزودند؛جریان تصوف شیعه را از انسان می گیرد و به سوی سکولار می کشاند با روحیه لطیف و جدید ،لذا غذای معنوی درست در هیاتها ضروری است.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.