حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2667×
طلبه فوتبالیستی که ۱۱۰ نفر را شاغل کرد
۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۶:۵۳
شناسه : 18375
بازدید 110
6
حجت‌الاسلام سعیدی‌مهر امام روستای کُنارو از توابع بندرعباس که فوتبال را هم به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کند. او توانسته در روستای خود و چهار روستای اطراف با راه‌اندازی حدود ۱۰۰ نوع شغل خانگی، ۱۱۰ نفر را مستقیم و غیرمستقیم شاغل کند.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، طلبه‌های بسیاری در سراسر کشور نشان دادند که امام جماعت مسجد فقط پیشنماز نیست؛ بلکه امام محله است و برای تمام شئون محله و همچنین مشکلات مردم می‌تواند برنامه‌ریزی و اقدام داشته باشد و با محوریت خود، تمام ظرفیت‌ها و استعدادهای محله را فعال و پویا کند.

حجت‌الاسلام محمدامین سعیدی‌مهر امام روستای کُنارو از توابع بندرعباس یکی از همین طلبه‌های جوان است. او ۸سال است که برای ارتقاء فرهنگی و اجتماعی روستا تلاش می‌کند و با کمک فعالان گروه جهادی و اهالی روستا به بازسازی منازل نیازمندان و حمایت از افراد مستمند پنج روستای منطقه می‌پردازدکه جمع خانواری که تحت پوشش مسجدشان قرارگرفتند حدود۲۰۰خانوارمیباشد.تاکنون بیش از۵میلیاردتومان برای حمایت از۲۰۰خانوار درمباحث مختلف(جهیزیه،اشتغال،درمان،کمپ ترک اعتیاد،مشاوره،ازدواج ،بسته های معیشتی و..)هزینه شده است و با تلاش او و گروهی که ازخود مردم روستاایجادکرده است بیش از ۱۰۰ مورد اشتغال خانگی ایجاد شده است.
یکی دیگرازخدماتی که درمسجدارائه میشود وام قرض الحسنه مسجداست که تاکنون بیش از۳۰۰نفرازاین صندوق جهت گرفتن وام استفاده کرده اند پرداخت وام بدون ضامن یاچک وسفته و فقط ازطریق معرفی معتمدین مسجدشکل میگیردتا نحوه دریافت وام برای مردم روستا بسیارآسان و دردسترس باشد دراین صندوق تاکنون بصورت گردشی ۲میلیاردتومان وام به مردم پرداخت شده است.

در روزهای اخیر که رسانه های ضد انقلاب از هر حربه ای برای تخریب چهره طلاب و روحانیون استفاده می کنند، این طلبه حدود 19دقیقه روی آنتن بیگانه بود و نشان داد که طلاب و روحانیونی هستند که پادزهر سلبریتی ها شده و این گونه کانون توجه جهانی قرار می گیرد.

وی می‌گوید در سال گذشته: «ابتدا برای اشتغال‌زایی فراخوانی اعلام کردیم تا افرادی که توانایی و یا استعدادی درزمینه های مختلف شغلی دارند، پیشنهادات ودرخواست خود را معرفی کنند. اطلاعات رسیده را ساماندهی کردیم تا مشاغلی همچون خیاطی، گل دوزی، دامداری، پرورش طیور، صنایع دستی، سبزی خُردکنی و … را برای خانواده‌ها ایجاد کنیم. با هماهنگی‌های صورت گرفته با بانک‌ها و خیرین بومی، برای آنان وام و تسهیلات اشتغال‌زایی تدارک دیدیم به نحوی که تمامی ابزارهای مورد نیاز شغل پیشنهادی،طبق درخواست خودشان برای آنهاتامین کردیم و درب منزل به متقاضیان تحویل داده شد این وام بعد از کسب درآمد توسط این واحدها، به صورت اقساط بسیارکم وباسود۰تا۲درصد بازپس گرفته می‌شود. تاکنون در این طرح ۱۱۰ نفر مستقیم و غیرمستقیم شاغل شده‌اند.»

بسیاری از زنان روستا با تلاش‌های این امام محله این روزها مشغول خیاطی در خانه هستند
پرداخت وام‌های ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان به جویندگان کار

بیش از ۲۰خانواده بصورت اولویت دار زیرپوشش مستقیم مسجد هستند و بیمه سالانه برای آن‌ها پرداخت می‌شود. سعیدی‌مهر می‌گوید: «تلاش ما این است تا خانواده‌های نیازمند به خودکفایی برسند و محتاج دیگران نباشند. از این رو در سال‌های گذشته بیش از ۱۱۰ نفر مستقیم و غیرمستقیم در مشاغل خانگی در پنج روستا مشغول به کار شده‌اند. برای ایجاد مشاغل خُرد حدود ۳۰ نفر دیگر نیز منتظر معرفی و پیگیری وام و پرداخت آن هستند. این وام‌ها بصورت تامین ابزار اولیه شغلی در مبالغی از ۲۰تا ۵۰میلیون تومان است که به جویندگان کار تحویل داده شده است.»

افراد بسیاری به واسطه اشتغال‌آفرینی‌های این طلبه شاغل شدند
نماز جماعت را نوبتی در دو مسجد می‌خوانم!

سعیدی‌مهر از سال ۸۴ لباس سربازی امام زمان(عج) را پوشیده و ۱۰ سالی هست که در راه ترویج معارف اهل بیت(ع) و ارتقاء فرهنگی و اجتماعی مردم حضور دارد و ۸سال است که کُنارو را برای فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی خویش انتخاب کرده است. روستای کُنارو دو مسجد دارد؛ یکی مسجد صاحب الزمان (ع) و دیگری مسجد امام حسین (ع) و این امام روستا در هر دو مسجد برنامه داشته و نگذاشته است، چراغ این دو مسجد خاموش شود. او می‌گوید: «در روستا دو محله بزرگ داریم که هرکدام دارای یک مسجد هستند. برای ایجاد پیوند میان دو محله به این دلیل که امام جماعت دیگری نداریم، طبق برنامه‌ریزی به صورت نوبتی هر وعده نماز را در یک مسجد اقامه می‌کنیم. برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی نیز به همین صورت، متناوب در هر کدام از این مساجد برگزار می‌شود.»

حجت‌الاسلام سعیدی‌مهر درحال سخنرانی در مسجد امام حسین(ع)
خانه ۷ روستایی را بازسازی کردیم

این طلبه که متولد سال ۱۳۶۸ است، برای رسیدگی به مشکلات مردم، اقدامات خوبی داشته است. تشکیل گروه جهادی وفرهنگی روستایی، برای ساخت و ساز و خدمت‌رسانی به نیازمندان یکی از فعالیت‌های او و گروهی است که ۲۰ نفر از فعالان جهادی اهل روستا را در کنار هم برای رسیدگی به نیازمندان جمع کرده است.
او می‌گوید: «خانه‌هایی را که نیازمند تعمیرند، تعمیر و بازسازی می‌کنیم و تاکنون منازل هفت خانواده را تعمیر کرده‌ایم و در مناسبت‌های مختلف مانند ایام کرونا توسط خواهران فرهنگی ماسک ومواد ضدعفونی و توسط برادران خدمات بهداشتی رایگان را برای مردم فراهم کردیم. بسته‌های معیشتی علاوه بر این روستا در چهار روستای دیگر منطقه به صورت مستمر و دو ماه یک بار توزیع می‌شود و ۲۰۰ خانواده زیرپوشش مسجد هستند که علاوه بر حمایت مستمر در سال، سه بار نیز به صورت عمومی اطلاع رسانی می‌شود و افرادی که نیاز به حمایت داشته باشند، مورد حمایت قرار می‌گیرند.»

حجت الاسلام محمدامین سعیدی مهر که خود عاقد دو دفترخانه ثبت ازدواج درشهرتازیان وشهرستان بندرعباس هست طرح ازدواج آسان را باهماهنگی مسئول دفترخانه عقدوازدواج کلید زدند به نحوی که خانواده های ضعیف ونیازمندی که توانایی پرداخت هزینه های عقدوازدواج راندارندتوسط ایشان خدمات رایگان دریافت میکنند دراین طرح بیش از۳۰زوج جوان ازاین خدمات بهره مند شده اند

در خانه‌هایی که ظرفیت و امکان لازم را داشته باشند، پرورش دام و طیور آغاز شده است که نوعی درامد برای روستاییان محسوب میشود

فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی خواهران مسجدی روستا

کار جمع دیگری که در این مسجد فعالیت دارد، کارگروه حجاب است که برای خواهران کلاس‌های تابستانه، تبلیغ چهره به چهره،سرکشی به جانبازان وخانواده های شهداو فعالیت‌های دیگر انجام می‌دهند و از سرکشی به نیازمندان تا عیادت از بیماران توسط بانوان فعال روستا صورت می‌گیرد. سعیدی‌مهر می‌گوید: «بخش بانوان مسجد هم فعالیت خوبی دارد و آن‌ها با محوریت خواهران بسیجی توانسته‌اند برنامه‌های متنوعی برای اهل محل ایجاد کنند

و اخیرا” این امام محله در روزهای اخیر پادزهر سلبریتی ها شده و حدود 19دقیقه روی آنتن بیگانه بود و امامت موثر میدانی اینجوری کانون توجه جهانی می گردد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.