حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2671×
ضرورت استفاده از ابزار هنری در تبیین سبک زندگی فاطمی
۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۷:۴۲
شناسه : 13555
بازدید 49
3
سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد هرمزگان ویژه‌برنامه‌های این نهاد در ایام فاطمیه را تشریح کرد و گفت: کانون‌های مساجد باید از ابزار هنری برای تبیین فرهنگ فاطمی بهره ببرند و از این رو اجرای سرود و نمایش‌های آیینی مذهبی در اولویت برنامه‌های این نهاد است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان ،اسلام خواجه‌یی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد استان، امروز، ۲۹ آذر، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برنامه‌های کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد استان با رویکرد نهادینه‌سازی فرهنگ فاطمی و بصیرت افزایی و آگاهی بخشی در جامعه برگزار می‌شود.

وی افزود: برپایی مجالس روضه با دعوت از کارشناسان مجرب دینی مذهبی، سیاه‌پوش کردن کوچه‌ها و معابر، سردر مساجد و کانون‌ها از شاخص‌ترین برنامه‌هاست. کانون‌های مساجد باید از ابزار هنری برای تبیین فرهنگ فاطمی بهره ببرند و از این رو اجرای سرود و نمایش‌های آیینی مذهبی در اولویت برنامه‌های کانون‌ها در این ایام است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد هرمزگان عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های کوچه بنی‌هاشم و به تصویر کشیدن بیت‌الاحزان یکی دیگر از برنامه‌های شاخص این نهاد در ایام فاطمیه است. برپایی نمایشگاه‌های کتاب فاطمی به منظور معرفی آثار خطی مرتبط با سیره زندگی حضرت فاطمه زهرا(س)، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی فاطمی با هدف آشنا کردن آحاد جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان با سبک زندگی حضرت زهرا(س) از دیگر برنامه‌های ویژه ایام فاطمیه است.

خواجه‌یی ادامه داد: بازنشر احادیث مرتبط با حضرت فاطمه(س) در بستر فضای مجازی، برگزاری مسابقه خطاطی و نقاشی با موضوع ایام فاطمیه و تهیه و توزیع بسته‌های مواد غذایی بین نیازمندان و ایتام، طرح تلاوت نور، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و اجرای طرح شنبه‌های با کتاب با موضوع معرفی کتاب‌های مرتبط با سیره و زندگی حضرت فاطمه(س) بخش دیگری از برنامه‌های کانون در این ایام است.

وی در پایان یادآور شد: اجرای طرح سه‌شنبه‌های تکریم با هدف قدردانی از مادران شهدا در ایام فاطمیه، دیدار با مادران سادات عضو کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد استان و طراحی و چاپ و توزیع بروشور سیره حضرت فاطمه(س) بین نمازگزاران از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد استان در ایام فاطمیه دوم است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.