حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2667×
زندگی امام سجاد (ع) ، جهاد تبیین با ابزار محبت و دعا است
۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۶:۵۸
شناسه : 18496
بازدید 67
12
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب گفت حجت الاسلام اسحق فاضلی پور رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب ضمن تسلیت شهادت امام سجاد علیه السلام بیان داشت:  زندگی امام سجاد (ع) ، جهاد تبیین با ابزار محبت و دعا است 
پ
پ

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی میناب، حجت الاسلام اسحق فاضلی پور رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب ضمن تسلیت شهادت امام سجاد علیه السلام بیان داشت:  زندگی امام سجاد (ع) ، جهاد تبیین با ابزار محبت و دعا است

وی گفت: دوران امام سجاد (ع) دوران منحصر به فردی است به خصوص بعد از جریان عاشورا که بسیاری از کادر مرکزی شیعه و بزرگان آن یا در جریان عاشورا و یا در قیام‌های بعد از آن به شهادت رسیدند.

فاضلی پور ادامه داد: اگر نهضت علمی امام باقر (ع) در تبیین دایره المعارف ارزشمند اسلامی و برکات آن را می‌بینیم، باید توجه داشت که زیرساخت اصلی این حرکت و زمینه سازی برای تربیت شاگردان را حضرت سجاد (ع) مهیا کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تصریح کرد :درس دیگر امام سجاد (ع) را حلم، بردباری و هدایت دیگران به‌وسیله محبت عنوان کرد و ادامه داد: یک بعد جهاد تبیین این است که بامحبت به افرادی که به‌سوی خلاف می‌روند قلب آنها را متوجه اسلام و مسلمین کنیم و زیباترین قطعه زندگی امام سجاد (ع)، جهاد تبیین است.

وی افزود: در این دوران سخت، امام سجاد (ع) با تربیت کادر مناسب به تقویت خط و مکتب اهل بیت (ع) همت گماشتند و در آن شرایط خفقان و اختناق شدید، کار بسیار دشواری را انجام دادند، چرا که بستر و زمینه را برای نهضت علمی فرزندان بزرگوارشان، امامین باقرین (ع) فراهم کردند.

وی با اشاره به ایستادگی سیدالشهدا (ع) و خاندان آن حضرت در برابر ظلم یزیدیان، مقاومت ملت ایران را به تأسی از آن حضرت دانست و گفت: اگر امام حسین (ع) برای احیاء و حفظ اسلام و مبارزه با ظلم قیام نمود، امروز ملت ایران و انقلاب مردم ایران به دلیل آن که باقدرت در مقابل بدترین ظلم و کفر جهانی ایستاده‌اند الگوی دیگر ملت‌ها است و الگوی ملت ایران امام حسین (ع) بوده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.