حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2667×
دشمن در حال مبارزه با بنیاد خانواده است/ نیازمند کنشگران بیشتری در حوزه خانواده هستیم
۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۰۱
شناسه : 19288
بازدید 136
5
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی: حجت‌الاسلام والمسلمین قمی گفت: دشمن درحال مبارزه با بنیاد خانواده است و ما نیازمند تعداد کنشگران بیشتری در این حوزه هستیم تا بتوانیم پیشگام باشیم.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط‌ عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در جلسه‌ای با بنیاد ملی خانواده گفت: در تحلیل رصد‌هایی که از برآیند خانواده‌ها برمی‌آید، به این نتیجه می‌رسیم که زن، نقش مهمی در جامعه و خانواده دارد و یکی از خاص‌ترین اموری که زن در آن نقش آفرینی می‌کند، خانواده است که می‌تواند نمایانگر سبک زندگی، تربیت و صدای خانواده باشد که این روز‌ها شاهد کمرنگ شدن این نقش هستیم.

وی با اشاره به تاثیرپذیری اعضای خانواده از یکدیگر، عنوان کرد: براساس آمار‌های موجود، بیش از ۸۰ درصد مردم در گروه‌های خانوادگی عضو هستند و، چون افراد حاضر در گروه خانوادگی یکدیگر را می‌شناسند، از یکدیگر پیش‌فرض منفی ندارند و به همین دلیل تاثیرپذیری‌شان از هم بیشتر از دیگران است. وقتی یکی از این اعضای خانواده نظری مطرح می‌کند، باتوجه به شناختی که دیگر اعضا از او دارند، اثرپذیری بیشتری هم از آن نظر خواهند داشت.

حجت‌الاسلام قمی ادامه داد: اهمیت خانواده هر روز بیشتر معلوم می‌شود و با مسائل کلان‌تر، از قبیل علم، فرهنگ و پیشرفت گره می‌خورد؛ اینکه بنیاد خانواده در قید و بند مواضع گذشته نماند و به تناسب نیاز روز و فرمان، ولی فقیه، دستورات جدیدی تدوین و اقدامات خود را به روز رسانی کرد و با یافتن خلاء‌های موجود، نسبت به رفع آن‌ها تصمیم گرفت، اتفاق خوبی است که در این مدت شاهد آن بودیم و شجاعت تامل برانگیز این بنیاد را نشان می‌دهد.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با انتقاد از نبودن برنامه‌ریزی برای امر خانواده در تصمیم‌گیری‌های کلان عنوان کرد: در امر خانواده که دامنه گسترده‌ای دارد، هنوز قله و امری رفیع در بالا دست مشخص نشده است که رسیدن به آن نیازمند تلاش باشد. مجموعه‌های فعال در حوزه خانواده کم هستند و پژوهش‌های انجام شده در این زمینه هنوز به حد لازم نرسیده است؛ اگر برنامه‌ای در این زمینه وجود دارد، بنیاد خانواده باید زودتر نسبت به اجرای آن اقدام کند و اگر برنامه‌ای نیست، این بنیاد باید هرچه زودتر نسبت به تدوین برنامه مناسب، اقدام مرتبط را انجام دهد. قله بلند، موضوع و عنوانی است که نظر عامه مردم جامعه را جلب کند و برای بخش اعظم کنشگران اجتماعی اهمیت داشته باشد؛ بنیاد ملی خانواده که می‌خواهد نقش قرارگاهی داشته باشد باید نسبت به مسائل و نیاز‌های روز آرایش هوشمندانه بیابد و برنامه دقیق و به‌روز داشته باشد. به فرموده مقام معظم رهبری باید سد‌ها شکسته شود و موانعی که در مسیر وجود دارند، هر چه زودتر از میان برداشته شود.

حجت‌الاسلام قمی با اشاره به فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در ایام اربعین حسینی گفت: در اربعین مردم به صحنه آمدند و دیدیم که نزدیک به ۱۴ میلیون نفر در کشور در راهپیمایی جاماندگان اربعین حاضر شدند؛ موضوعی که به نظر غیرقابل‌باور و شگفت‌انگیز می‌آید.

وی ادامه داد: کنشگران موثر می‌توانند در نبرد و مصاف با مشکلات، تحلیلگر باشند و به درستی از خود واکنش نشان دهند که این دو موضوع در شرایط فعلی فاصله زیادی با یکدیگر دارند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: باتوجه به حجم مشکلات و سختی‌هایی که در این زمینه وجود دارد، ارتشی که برای نبرد با آن انتخاب کرده‌ایم، از نیروی کمی برخوردار است و اگر می‌خواهیم درگیر جنگی مشابه چالدران نشویم، باید به افزایش و تقویت کنشگران خود بپردازیم و این موضوعی است که بنیاد خانواده باید به آن بپردازد.

حجت‌الاسلام قمی با اشاره به ظرفیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: بنیاد باید در این مسئله، از کمک سایر دستگاه‌ها که توان فعالیت در این زمینه را دارند و در این موضوعات امتحان خود را پس داده‌اند هم استفاده کند.

وی با اشاره به تهدیدات موجود در حوزه خانواده، مطرح کرد: دشمن درحال مبارزه با بنیاد خانواده است و ما نیازمند تعداد کنشگران بیشتری در حوزه خانواده هستیم تا بتوانیم در این موضوع دست برتر را داشته باشیم؛ هجمه دشمن بیشتر از نیروی ما بوده و باید در این نبرد نیرو و یار جمع کنیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به نیاز‌های روز جامعه در حوزه خانواده، تصریح کرد: یکی از کار‌هایی که بنیاد ملی خانواده باید در این عرصه فعال باشد این است که تعداد نهاد‌ها و ارگان‌های فعال در زمینه خانواده را افزایش دهد و ذهن مسئولان مرتبط در این حوزه‌ها را با موضوع خانواده درگیر کند؛ البته مردم هم باید در میدان حاضر شوند تا پیروزی نهایی حاصل شود.

حجت‌الاسلام قمی در پایان با اشاره به ظرفیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی و تجربیات موفق این سازمان در سایر امور خاطرنشان کرد: اگر از سازمان تبلیغات اسلامی کمکی خواسته شود، اتفاق خوبی است که می‌تواند حاصل شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.