حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2667×
دستگاه‌های مسئول نسبت به رونق تولید همت گمارند
۰۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷
شناسه : 22783
بازدید 34
2
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرخمیر: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرخمیر تأکید کرد: دستگاه‌های مسئول موظفند نسبت به رونق تولید همت گمارند و با کاهش و حذف بروکراسی اداری، مردم را برای اخذ مجوز سرگردان نکنند.
ارسال توسط :
پ
پ

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد غلامی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرخمیر در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری گفت: ایشان با توجه به مسائل، شرایط و مقتضیات زمان، شعاری را برای سال انتخاب می‌کنند و سالهاست که محور شعارهای سال توسط معظم له، بحث اقتصاد است.

وی افزود: متأسفانه امروزه یکی از نقاط ضعف کشور ما، بحث اقتصاد است و عواملی چون تحریم‌های ظالمانه و مدیران ضعیف دست به دست هم داده تا امروز ما از یک اقتصاد ضعیف برخوردار باشیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرخمیر تصریح کرد: در یک برهه از زمان، دشمن جنگ سخت یا همان نظامی را بر علیه کشور ایران آغاز کرد، در برهه‌ای دیگر نیز جنگ فرهنگی و نرم را برای مقابله با کشورمان طراحی و اجرا کرد، علاوه بر جنگ‌های سخت و نرم، انواع فتنه و توطئه بر علیه کشور انجام دادند که به زعم باطل خودشان، بتوانند کشور ایران را از پای درآورند. اما ملت مؤمن، انقلابی و مبارز ایران با تمامی جنگ‌ها و فتنه‌ها مقابله و ایستادگی کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامی ادامه داد: یکی از حربه‌های دشمن که امروزه شاهد آن هستیم؛ جنگ اقتصادی است که با تمام توان بر علیه کشور ایران اسلامی آغاز کرده است، دشمن در این جنگ، همه‌جانبه به سمت کشورمان رو کرده است چراکه به خوبی پی برده که یکی از نقاط ضعف کشور ایران، همان بحث اقتصاد است.

وی ادامه داد: به عبارتی اگر کسی فقیر باشد توانایی حرکت کردن ندارد و همانند فردی می‌ماند که ستون فقرات خود را از دست داده است لذا دشمن تمام تلاش خود را در راستای فقیر کردن مردم بکار گرفته است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرخمیر تأکید کرد: با آمدن فقر، دین از بین می‌رود، هرجا که معاش نباشد معاد نیز نیست، به عبارتی اگر از یک درب، فقر آمد، ایمان از پنجره به بیرون می‌رود، از این رو پیامبر اکرم (ص) چنین دعا کرده‌اند که خداوند به سفره‌هایتان برکت دهد معنایش همان رونق اقتصاد است.

غلامی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، سال ۱۴۰۳ را به عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری فرمودند، لذا اگر در بخش تولید به خودکفایی دست یافتیم و به دیگران محتاج نبودیم بدین معناست که به ارز نیاز نداریم، امر تولید را به حدنصاب رساندیم به معنای قطع وابستگی به خارج و به چرخه درآمدن کارخانجات و رونق سفره‌های مردم است، لذا تولیدکنندگان نیاز به مواد اولیه و کارگر و بازار فروش دارد و با رونق تولید، وی ثروتمند می‌شود و نه تنها نیاز کشور خود، بلکه قادر است نیاز تمام کشورهای دیگر را تأمین کند.

وی گفت: برخی کشورها امروزه در تمام زمینه‌ها، تولید دارند، کشورهایی وجود دارند که جمعیتی میلیاردی دارند اما به دلیل رونق تولید، آمار بیکاری و فقر در این کشورها خیلی اندک است، لذا بایستی کشور ایران اسلامی نیز در زمینه تولید رونق داشته باشد،.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرخمیر همچنین تأکید کرد: دستگاه‌های مسئول موظف هستند نسبت به رونق تولید همت گمارند و با کاهش و حذف بروکراسی اداری، مردم را برای اخذ مجوز سرگردان نکنند، اما متاسفانه این امر مهم هنوز محقق نشده و صنعتگران و تولیدکنندگان نگران و ناراضی هستند.

غلامی اضافه کرد: مشارکت مردم در تحقق شعار سال بدین معناست که باید با خرید محصولات تولیدی توسط تولیدکنندگان کشورمان از تولیدات داخلی حمایت کنند، دلیلی ندارد وقتی تولیدات باکیفیت در داخل کشور صورت می‌گیرد در خارج از کشور به دنبال اجناس و کالاهای مورد نیاز باشیم یا از مرزهای غیرمتعارف، اجناس قاچاق وارد شود، اگر تولیدات داخلی به خودی خود جهش پیدا کند و مردم نیز مشارکت داشته باشند، معضل قاچاق کالا از بین خواهد رفت چون تقاضا کاهش می‌یابد.

وی در ادامه افزود: مشارکت مردم در جهش تولید به حدی مهم و اثرگذار است که می‌تواند از آلوده شدن کارگزاران نیز جلوگیری کند لذا مهم‌ترین وظیفه امروز دولت و مردم، رونق اقتصاد و مشارکت مردم در تولید و انصاف است، به قول مقام معظم رهبری، به قله نزدیک هستیم لذا باید ضعف در اقتصاد را نیز از بین ببریم تا به قدرتمندترین کشور عالم تبدیل شویم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.