حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2667×
جمهوری اسلامی؛ نظام کارآمد و مردم‌سالار
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۲۶
شناسه : 22145
بازدید 55
3
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرخمیر گفت: در هر جامعه‌ای باید اسلامیت و جمهوریت مردم مدنظر قرار گیرد، امروز همه معتقدیم که جمهوری اسلامی ایران، از همه لحاظ، کارآمدترین نظام است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان ، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد غلامی رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرخمیر گفت: «کارآمد» یکی از مفاهیم بنیادی در اندیشه سیاسی است که امروزه در حوزه سیاسی، تأکیدات فراوانی بر روی آن می‌شود. لذا شاخصه‌ها و راهکارهایی همچون قانون‌گرایی، مردم‌گرایی و شایسته‌سالاری از این قبیل کارهاست.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران که بعد از ۲۵۰۰ سال، روی کار آمد شعارش بحث اسلامیت و جمهوریت بود، ما مسلمانیم و قطعاً باید قانون اسلام را پیاده سازی کنیم و به عنوان یک مسلمان، الزام به رعایت آن هستیم.نکته دیگر اینکه انقلاب اسلامی، مردمی هست لذا قاطبه مردم نیز مهم است و جمهوریت و اسلامیت دو بال نظام کارآمد هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرخمیر بیان کرد: امام خمینی (ره) حرکت را بر اساس اندیشه سیاسی اسلام آغاز کردند و آموزه‌های دینی و اسلامی قیدشده در کتب را به صحنه آوردند، ایشان، اندیشه‌های تابناک دین مبین اسلام در سر داشتند، چراکه این دین مبین در تمامی زمینه‌ها برای همه اقشار جامعه، حرفی برای گفتن دارد لذا اسلامیت در همه زمینه‌ها بسیار حائز اهمیت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامی ادامه داد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) هم بر دین مبین اسلام و هم بر روی گزینه مردمی تأکیدات فراوانی داشتند و از مردم می‌گفتند، نه از عده خاص! امام راحل از این جهت تأکیدشان بر روی دین اسلام بود که اجرای صحیح احکام اسلامی، سعادت دنیا و آخرت مردم را در پی دارد، ایشان سپس بر جمهوریت و مردم تأکید داشتند چون حکومت، از آن مردم است و مختص یک شخص نیست.

وی گفت: امام آمد و جمهوری اسلامی ایران مستقر شد تا حاکمیت قرآن و اسلام بر نظر و رأی مردم در جامعه برقرار شود. انقلاب اسلامی ایراندر سال ۱۳۵۷ با پشتوانه مردمی و رهبری‌های مدبرانه‌ یک فیلسوف، مدبر و اسلام‌شناس به پیروزی رسید.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرخمیر گفت: تاکنون ده‌ها انتخابات در کشور برگزار شده است، بر خلاف برخی کشورهای دیگر که فرمان پادشاه آن کشور، ملاک است، تمامی ارکان جمهوری اسلامی ایران با انتخاب مستقیم یا غیر مستقیم، مردم تعیین می‌کنند و ملاک را رأی مردم، قلمداد کرده است، چراکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نظر مردم بسیار اهمیت دارد و اکنون که در آستانه انتخابات هستیم این حساسیت‌ها وجود دارد و تمام تلاش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این است که همانند دوره‌های گذشته، از آرای مردم صیانت کند.

غلامی بیان داشت: دستگاه‌هایی با هدف کارآیی بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران روی کار آمده‌اند و بر اساس قانون اساسی فعالیت دارند، تجربه ثابت کرده که هرجا بر اساس قانون عمل کرده‌ایم موفق بودیم، هر مسئولی که بر اساس قانون عمل کرده است مورد قبول مردم واقع شد، در غیر این، مردم او را پس زده‌اند. پس در نظام مقدس جمهوری اسلامی، قانون‌گرایی و مردم‌گرایی بسیار مهم است.

وی گفت: در جمهوری اسلامی ایران، شایسته‌سالاری نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، لذا مسئول باید مؤمن، متعهد و متخصص باشد در غیر اینصورت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه می‌زند، برخی مواقع به دلایل مختلف، مدیران غیر متخصص بر مسند می‌نشینند که هم به خود و هم به محیط کار، ضربه وارد کرده‌اند و سبب خدشه‌دار شدن اعتبار کشور شده‌اند، لذا کارآمدی به معنای همه اضلاع قدرت و حاکمیت برای بهبود اوضاع مردم در مباحث دینی، فرهنگی و دنیوی تلاش کند، این نظام، کارآمد خواهد بود. چراکه هم به معاد و هم به معیشت مردم توجه دارد.

غلامی تأکید کرد: مادیات و معنویات، دو بال پرواز برای یک جامعه هستند، اگر جامعه‌ای در مادیات غرق شود و از معنویات غافل بماند و اقدامی انجام ندهد، آن جامعه، ناقص است، برعکس اگر جامعه‌ای به دنبال معنویت باشد و به معاش مردم، اهمیت ندهد، آن جامعه نیز ساقط می‌شود، لذا این دو باید توأمان باشد و هم اسلامیت و هم جمهوریت مردم مدنظر قرار گیرد، امروز همه معتقدیم که جمهوری اسلامی ایران، از همه لحاظ، کارآمدترین نظام سیاسی را داراست‌.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرخمیر همچنین گفت: اگر در این زمینه، عیب و نقصی وجود دارد، مجریان مشکل دارند و باید اصلاح شوند، مثل این است در جایی که تصادف رخ می‌دهد بر اثر تصادف، جاده را نمی‌بندند فقط آن نقطه‌ای که تصادف شده را اصلاح می‌کنند لذا در یکسری جاها اگر نقصی وجود دارد نباید از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خرده بگیریم، باید قانون یا شخص اصلاح شود، در بحث کارآمدی نظام مقدس، خیلی از کشورها از این نظام، الگوبرداری می‌کنند.

ویدر پایان افزود: کشور ایران اسلامی بر پایه شایسته‌سالاری و مردم‌سالاری تکیه زده است که اگر مردم نباشند کشوری وجود ندارد به این دلیل است که امروز، انتخابات بسیار مهم است، چراکه نظر مردم مهم است، انتخاب ملت، مسئول حاکمیت می‌شود، مهم نیست که از چه جناحی است، آنچه مهم است امانتداری در انتخابات است و رهبر معظم، فرد منتخب مردم را تنفیذ می‌کند زیرا مردم او را خواستند و قانون نیز متکی به مردم است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.