حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2675×
تفکر و اندیشه در زندگانی امام حسن عسکری(ع) بسیار بارز بود
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
شناسه : 6006
بازدید 138
3
امام جمعه شهرستان سیریک به مناسبت میلاد امام حسن عسکری ع حجت الاسلام والمسلمین محسن سالاری امام جمعه شهرستان سیریک در جمع نمازگزاران مسجد جامع شهر سیریک و به مناسبت میلاد امام حسن عسکری ع گفت: تفکر و اندیشه در زندگانی امام حسن عسکری(ع) بسیار بارز بود.
ارسال توسط : نویسنده : اسماعیل محمودی منبع : روابط عمومی
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی سیریک ، حجت الاسلام محسن سالاری  امام جمعه شهرستان سیریک به مناسبت میلاد امام حسن عسکری ع  ودر جمع نمازگزاران مسجد جامع صاحب الزمان (عج) شهر سیریک گفت : هر کدام از ائمه علیهم السلام تجلی یکی از اسماء الهی است و به همین علت هر کدام از ائمه یک لقب خاص دارد.

امام جمعه شهرستان سیریک افزود: : امام حسن عسکری (ع) عمر کوتاهی داشت و در جوانی به شهادت رسید اما آنچه در خصوص شخصیت بزرگان مهم است کیفیت دوره حیات عمر ایشان است نه کمیت. از بعد سیاسی، حکومت ظالم آن زمان محدودیت‌های خاصی درمورد امام حسن عسکری (ع) اعمال کرد. با توجه به این که گفته شده بود حضرت حجت (عج) ، که عدالت‌گستر مطلق و دوازدهمین امام شیعه است ؛ شرایطی مانند ولادت حضرت موسی (ع) ایجاد شده بود ، تا بتوانند فرزندی که به دنیا می‌آورد را از بین ببرند.

وی تصریح کرد: : امام حسن عسکری تا سال ۲۴۳ در مدینه در جوار مرقد جد بزرگوارش رشد کرد و به مرکز خلافت آن زمان (عراق) به همراه پدر بزرگوارشان رهسپار شدند و به دستور خلیفه وقت در منطقه نظامی عسکر سکونت گزیدند.

حجت الاسلام سالاری تاکید کرد:با مطالعه زندگی پیشوایان اهل بیت (ع) و سیره آنها این نتیجه را می‌توان به دست آورد که آن‌ها نمونه‌های عالی تقوا، پارسایی، پرستش و شخصیت والای انسانی هستند.امام حسن عسکری (ع) در یکی از سخت‌ترین دوران‌های تاریخی رهبری شیعیان را بر عهده داشتند، اما صبر، استقامت و نوع رهبری ایشان حتی جاسوسان و خلافای عباسی را که دشمنی سرسختی با وی داشتند را تحت تاثیر قرار می‌داد.

امام جمعه سیریک بیان کرد: امام عسکری (ع) عابدترین شخص عصر خود بود؛ بیشتر از همگان فرمانبردار دستورات خداوند بود و شب هایش را به نماز و تلاوت قرآن و عبادت خدا می گذراند و در محراب می‌نشست و سجده می‌کرد .

امام جمعه سیریک تصریح کرد: ابو محمد (ع) عابدترین مردم بود و در برخورد‌های اجتماعی، با دوست و دشـمن با اخلاق پسندیده برخورد می‌کرد. وی این خصایل نفسـانی را از جدش پیامبر خاتم صـلی الله علیه و آله به ارث برده بود.

حجت الاسلام سالاری در ادامه گفت : توجه به سیره اخلاقی امام حسن عسکری(ع) این نکته را تفهیم می‌کند که مومنان هم در سجاده عبادت باید پیشرو باشند و هم در کمک رساندن به مردم و رفع نیاز ها و گرفتاری آن ها پیشقدم باشند.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.