حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2671×
تربیت نسل مهدوی، وظیفه مهم بانوان در جامعه اسلامی است
۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
شناسه : 7581
بازدید 95
4
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به اهمیت ترویج سبک زندگی اسلامی در بین خانواده‌ها گفت: تربیت نسل مهدوی وظیفه مهم بانوان در جامعه است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در نشست «بانوان کنشگر فرهنگی گفتمان ساز تربیت فاطمی، نسل سلیمانی» با اشاره به نگاه تربیتی و تاریخ‌ساز دین اسلام به زنان، اظهار کرد: دین مبین اسلام به برکت وجود حضرت زهرا (س)، نگاه ویژه به زنان جامعه داشته و بر تأثیرگذاری آنان در تربیت نسل آینده تأکید دارد.

وی ترویج شبهات فرهنگی در بحث زنان را ناشی از عدم آگاهی و نبود فرهنگ‌سازی مناسب در حوزه تعالیم دینی عنوان کرد و گفت: در جامعه کنونی به لحاظ اینکه برخی افراد آگاهی لازم از مبنای اصیل اسلام ندارند شبهات مختلفی در حوزه زنان ایجاد کرده و درصدد متزلزل کردن مقام زن و مادری در جامعه هستند که در این میان وظیفه نهادهای فرهنگی و فعالان تبلیغی، معرفی نگاه متعالی اسلام به زن در بین مردم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بر ضرورت معرفی و الگوسازی بانوان موفق و شاخص در حوزه‌های مختلف فرهنگی، دینی و اجتماعی تأکید کرد و افزود: متأسفانه فعالیت‌های فرهنگی در حوزه شناسایی و معرفی بانوان موفق در جامعه، در مقایسه با هجمه وسیع دشمن، بسیار اندک و ناکافی بوده و نیاز به تلاش بیشتر است.

حجت‌الاسلام جعفرزاده در ادامه به نقش بی‌بدیل بانوان در تربیت دینی فرزندان اشاره کرد و گفت: در عصر حیرت‌آور آخرالزمان نقش بانوان در تربیت نسل مهدوی بی‌بدیل است و باید در مقابل سرزنش‌های دشمنان و یا تمسخر بیگانگان باایمان و اعتقاد راسخ ایستادگی کرده و برای رسیدن به هدف والای خود که همان تربیت دینی فرزندان است تلاش کنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، مطالعه و ارتقای آگاهی را لازمه اصلی برای حضور در مجالس تبلیغی و روضه‌های خانگی عنوان کرد و گفت: مطالب ارائه‌شده در جلسات تبلیغی باید مستند و بر مبنای قرآن باشد لذا باید قبل از حضور در مجالس در خصوص موضوعات موردبحث مطالعه کرده و برای جلوگیری از ایجاد شبهات، با آگاهی و استناد به مطالب موثق در جلسات حضور یابند که در این زمینه دوره‌های آموزشی توسط تبلیغات اسلامی استان نیز برگزار می‌شود.

وی توجه به سبک زندگی اسلامی را اولویت اصلی در مباحث فرهنگی جامعه کنونی عنوان کرد و گفت: از مهم‌ترین اولویت‌های فرهنگی در جامعه کنونی اصلاح سبک زندگی است و بانوان می‌توانند در این زمینه نقش اساسی ایفا کرده و بسیاری از التهابات موجود از جمله تجمل و مصرف‌گرایی، گرایش به تک‌فرزندی، مجالس عروسی مجلل، معیارهای غربی در پوشش و را به سمت سبک زندگی ایرانی، اسلامی مبتنی بر آموزه‌های زندگی حضرت زهرا (س) سوق دهند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده بر ضرورت فرهنگ‌سازی درزمینه جمعیت و فرزندآوری در جامعه تأکید کرد و افزود: امروز دشمن به‌صورت قوی برای کاهش تعداد تولد فرزند در ایران تلاش می‌کند که این امر برای آینده کشور عواقب جبران‌ناپذیری به همراه خواهد داشت لذا باید بانوان تأثیر گذار و کنشگر فرهنگی و اجتماعی با تمام توان در ترویج فواید ازدیاد جمعیت و ترغیب خانواده‌ها به فرزندآوری تلاش کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.