حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2666×
یادواره شهید نجات خاوند در شهرستان بندرلنگه برگزار شد
۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۸:۴۲
شناسه : 14208
بازدید 160
5
رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان بندرلنگه خبرداد: یادواره شهید نجات خاوند با همت شورای هیئات مذهبی شهرستان بندرلنگه در حسینیه ابوالفضل این شهرستان برگزار شد.
ارسال توسط : نویسنده : محمد حلافی منبع : روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه، اسماعیل فلاحتکار رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان بندرلنگه به مناسبت برگزاری یادواره شهید نجات خاوند، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا افزود: اگر شجاعت ها، ایثار، ازخودگذشتگی و جان‌نثاری شهدا و رزمندگان اسلام نبود الان آرامش و آسایش در جامعه وجود نداشت.

وی ادامه داد: از این رو برگزاری یادواره شهدا نقش موثری در روشنگری بصیرت افزایی و دشمن شناسی جامعه دارد و زمینه آشنایی جوانان و نسل جوان راباافکار شهدا و اهداف آن ها را فراهم می کند.

رئیس شورای هیئات مذهبی بندرلنگه بیان کرد: باید تلاش شود سبک زندگی شهدا تبیین شود زیرا دشمنان ایران به دنبال تبدیل کردن ارزش های ما به ضد ارزش هستند لذا از ترویج فرهنگ شهدا ناراحتند چون فرهنگ شهدا نشات گرفته از فرهنگ عاشورا است و ما موظف هستیم با برگزاری یادواره های شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان انتقال بدهیم.

وی بیان کرد: انتقال زندگینامه و وصایای شهدا که با معرفت و عرفان عجین، و ترسیم کننده درس چراغ راه زندگی است رسالتی بسیار بزرگ است و عملی کردن سیره شهدا انقلاب را بیمه کرده است و راه دستیابی آرمانها و اهداف امام راحل و رهبر انقلاب اسلامی را تسهیل و تضمین کرده است.

فلاحتکار در پایان گفت: فرهنگ ایثار و شهادت از سرمایه های کشور است و باید آنها را پاس بداریم. شهدا کارنامه افتخارآمیز این ملت هستند که عزت و شرافت را برای ملت ایران رقم زدند و امروز نیز ما امنیت خود را و کشور را مدیون خون آنها میدانیم.

شهید نجات خاوند ‌سوم دي 1328، در روستاي بيژن‌آباد از توابع شهرستان كهنوج ديده به جهان گشود. پدرش توكل، كارگر بنايی بود و مادرش مريم (فوت1330) نام داشت. تا پايان دوره ابتدايی درس خواند. به عنوان بنا و معمار در بنياد مسكن كار مي‌كرد. سال 1351 ازدواج كرد و صاحب چهار پسر و سه دختر شد. از سوی بسيج در جبهه حضور يافت. بيستم دی 1365، به عنوان غواص در شلمچه بر اثر اصابت تركش به كمر، شهيد شد. مزارش در گلزار شهدای بندرلنگه قرار دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.