حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2671×
الگوی سوم زن، تمدن‌ساز است
۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
شناسه : 21676
بازدید 88
3
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی: حجت‌الاسلام والمسلمین عزت‌زمانی گفت: الگوی سوم زن، تمدن‌سازی می‌کند و دو ویژگی مهم عطوفت و عفت در وجودش متبلور گردیده است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین عزت‌زمانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در نشست با بانوان فعال فرهنگی استان هرمزگان اظهار کرد: شأن و جایگاه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیه بر هیچ کس پوشیده نیست، تصویری که از زن می‌تواند ایفا کند برای ما حجت بود که الگوی دختران عالم باشد.

وی افزود: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ظلم زیادی در حق زنان روا داشته شد اما پس از پیروزی این انقلاب ناب محمدی و برقراری حکومت الهی و اسلامی، امام خمینی ره به زنان عزت بخشیدند و آنان را رهبران نهضت معرفی کردند.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: امام راحل اسلام جدیدی روی کار نیاورد بلکه همان اسلام ناب محمدی است که به جهانیان معرفی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عزت‌زمانی با تأکید بر اینکه زنان باید جایگاه خودشان در جامعه را بشناسند، تصریح کرد: زن الگوی اول که به زن شرقی تعبیر می‌شود کارگر خانه است و موظف است کارهای منزل را انجام دهد و هیچ ارتباطی با خارج از محیط منزل نداشته باشد، لذا توسط زنان، جنبش‌هایی برای آزادی خودشان صورت گرفت.

وی در ادامه اذعان داشت: «مردوارگی» نماد الگوی زن دوم یا همان زن غربی شد و زنان همانند مردان در خارج از منزل مشغول به کار شد به عبارتی از خانه به کارخانه وارد شد و عطوفت و عفت زنانه در وجود چنین زنی یافت نمی‌شود.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی ابرازداشت: زن از سرمایه‌های فراوانی برخوردار است اما جوامع غربی با نگاه ابزاری به زن، جایگاه زنان را در این جوامع، دچار تزلزل کردند. اما امام راحل در بین این دو دسته از زنان، الگوی سوم زن اسلامی انتخاب کرد لذا دستگاه طاغوت درصدد انتقام از زنان ایرانی برآمد.

وی همچنین تأکید کرد: اینکه تصور شود الگوی زن سوم، تجمیعی از الگوی اول و دوم هست، تصوری اشتباه است چراکه دو الگوی نخست یا ابرزن هست یا نادیده گرفته شده‌اند، اما الگوی سوم زن «تمدن‌ساز»، دارای ویژگی‌هایی بوده که بر جامعه تأثیرگذار است و خداوند در قرآن کریم نیز از آنان به عنوان زنان مؤمنه یاد کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عزت‌زمانی تصریح کرد: الگوی سوم زن، تمدن‌سازی کرده و دو ویژگی مهم عطوفت و عفت در وجودش متبلور گردیده است، زن می‌تواند از درون خانه به محیط پیرامون خانه تأثیرگذار است که زنان هرمزگان با توجه به داشتن صنایع دستی، نمونه بارز این الگو هستند.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی به تمدن‌سازی زنان غزه اشاره کرد و گفت: زنان مظلوم‌ اما مقاوم غزه با استقامت و شهامت خود در برابر جور و ستم‌های رژیم کودک‌کش صهیونسیتی، به عنوان الگوی سوم زن، پیام‌های فراوانی را به جهانیان مخابره می‌کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.