حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2667×
اقتدار علمی یک اصل راهبردی در جمهوری اسلامی است
۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹
شناسه : 19350
بازدید 42
5
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی: امام جمعه موقت تهران، گفت: یکی از اصول راهبردی جمهوری اسلامی اقتدار علمی، سیاسی، دفاعی است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان ، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، روز گذشته در همایش وحدت شیعه و سنی که در مجتمع ارسلان بندر تاریخی لافت شهرستان قشم برگزار شد، اظهار داشت: واژه وحدت که در آیات نورانی قرآن کریم آمده، در جایگاه دانش، علم و معرفت و اندیشه الهی پیامبر اعظم(ص) تعریف شده است.

وی افزود: رسول الله(ص) با نقش معلم مبعوث گردید تا جامعه بشری را در مدرسه کتاب و تلاوت تعلیم دهد و آیات الهی را بر آنان تلاوت کند و راه برای تقویت بنیه علمی، عقلی و معرفتی هموار کرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه پیامبر (ص) سنگ بنای این مدرسه را براساس دانش نهاد، عنوان کرد: رمز تمایز و برتری جوامع سیاسی و انسانی به علم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اابوترابیفرد ادامه داد: ارتقاء سطح دانش راه را برای تحول در نظام اخلاقی و تربیتی فراهم می‌کند و سنگ بنای اخلاق بدون دانش شکل نمی‌گیرد؛ پیوند دانش و علم صالح که انسان تزکیه شده نماد آن است زمینه دستیابی به قله‌های علم را فراهم می‌کند.

وی اظهار کرد: این مدرسه پیامبر عظیم الشأن اسلام است که مرجعیت ایشان برای عموم، اصل انکار ناپذیر است و قبل از مرجعیت قرآن کریم، مرجعیت پیامبر (ص) را می‌شناسیم که هویت قرآن به پیامبر است.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: مهمترین تحول انقلاب اسلامی در دنیای امروز ارتقاء دانش معرفت دینی و بازگشت به آن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد تأکید کرد: اسلام امروز یک امت واحده خلق کرده تا براساس اندیشه در حوزه تفکرات و فهم درست قرآن کریم تحول ایجاد کند.

وی تصریح کرد: با وجود آنکه روزگاری واژه‌هایی مانند استکبار و استثمار به سهولت در بین مسلمانان رواج داشت اما دیگر این روند متوقف شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی گفت: یکی از اصول راهبردی جمهوری اسلامی اقتدار علمی، سیاسی و دفاعی است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.