حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2667×
اخلاق‌مداری سرلوحه کار خبرنگاران باشد‌
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۷:۵۴
شناسه : 18469
بازدید 40
7
امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه مسئولان باید از برخورد قضایی با خبرنگاران پرهیز کنند به خبرنگاران هم توصیه کرد اخلاق مداری و دوری از نشر اخبار کذب و شایعه پراکنی را سرلوحه کار خود قرار دهند.
ارسال توسط : نویسنده : روح الله رسولی
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان به نقل از خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده با اشاره به در پیش بودن روز خبرنگار و تبریک این روز به اهالی رسانه اظهار داشت: خبرنگاران حلقه واسط میان مردم و مسئولان هستند و با نگاه ریز بین خود مسائل و مشکلات را پیدا و مسئولان ذیربط را متوجه آن مشکلات می‌کنند.


وی افزود: در سوی دیگر نیز این خبرنگاران هستند که اقدامات و تلاش‌های مسئولان را از طریق رسانه‌های خود نشر می‌دهند و مردم از رقم خوردن این اقدامات با خبر می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره و تاکید بر اینکه نباید اطلاع رسانی درست خبرنگاران با رفتارهای قهری مسئولان و اقدامات قضایی مواجه شود گفت: درست نیست برخی از مسئولان با خبرنگاران برخورد قضایی کنند خبرنگار منفعتی از بیان مشکلات ندارد و تنها می‌خواهد این مشکلات از سوی مسئولان دیده و حل شود.

وی تصریح کرد: اگر نقاب هم وجود دارد باید مسئولان در رده‌های مختلف تحمل این نقد را داشته باشند، خبرنگاران به دنبال بیان حقایق هستند گاهی هم امکان خطا و اشتباه از سوی این قشر وجود دارد همانگونه که در هر رده و شغلی امکان خطا وجود دارد.

عبادی‌زاده با تبریک روز خبرنگار گفت: بحث تولید خبر و خبرنگاری کار سختی که حتی خطر هم دارد از این رو به خبرنگاران که به دنبال انتشار اخبار هستند خدا قوت می‌گویم.

وی با اشاره به شهدای خبرنگار و شهادت 244 شهید خبرنگار در دفاع مقدس گفت: به خبرنگاران هم توصیه میکنم به دنبال حقایق باشند از دامن زدن به شایعات و بازی با آبروی افراد و خبرهای کذب و برخی بی اخلاقی ها در این حوزه بپرهیزند.

وی افزود: قلم خبرنگاران همچون سلاح و تفنگ آنها است در دوران دفاع مقدس هم بر همین سلاح مقدس تاریخ جنگ تحمیلی را ثبت و از تحریف آن جلوگیری کردند.

امام جمعه بندرعباس در پایان با تاکید بر اینکه بازاریان اصول اخلاقی را در معاملات و خرید و فروش‌های خود رعایت کنند گفت: توصیه میشود اهالی بازار از قسم خوردن در معاملات پرهیز کنند چرا که راست آن مکروه و دروغ آن حرام است و برکت را از مال می‌گیرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.