حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2671×
ابلاغ شیوه نامه اجرایی چهارمین مسابقه «قرآن و عترت» ویژه طلاب
۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۳۰
شناسه : 3704
بازدید 139
14
حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی دبیر چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت (ع) مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از ابلاغ شیوه نامه اجرایی بخش‌های مسابقه این جشنواره به استان‌های سراسر کشور خبر داد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی؛ حجت‌الاسلام شفیعی «دبیر چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت (ع) مرکز خدمات حوزه‌های علمیه» در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی این سازمان گفت: با نزدیک شدن به پایان مهلت ثبت‌نام خانواده طلاب حوزه‌های علمیه در چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت (ع)، کمیته‌های این جشنواره با برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و بحث و تبادل نظر پیرامون چگونگی روند برگزاری، شیوه نامه اجرایی بخش‌های مسابقه این جشنواره را استخراج و پس از انجام فرایندهای مختلف به تصویب رساندند که این شیوه نامه امروز به‌تمامی استان‌های کشور ابلاغ شد.

وی ادامه داد: با تعامل و یکپارچگی مثال‌زدنی که بین استان‌ها در سراسر کشور میان روسای ادارات امور قرآنی ادارات کل تبلیغات اسلامی و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان‌ها ایجادشده شاهد اتفاقات مبارکی در جهت توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در بین طلاب ایرانی و خارجی و خانواده‌های ایشان هستیم و با اجرای این جشنواره در سه بخش آموزش، مسابقه و محفل، جامعه هدف ما به‌خوبی با مفاهیم حیات‌بخش قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام آشنا و مأنوس خواهند شد.

حجت‌الاسلام شفیعی با اشاره به اینکه کار قرآنی در مجموعه حوزه‌های علمیه صرفاً به این جشنواره ختم نمی‌شود افزود: با توافق‌نامه‌ای که میان سازمان دارالقرآن الکریم و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه منعقدشده در حال بررسی و نگارش یک طرح بلند مدت ۵ ساله در زمینه‌های مختلف قرآنی و معرفتی برای خانواده طلاب سراسر کشور هستیم و از تمام ظرفیت خود برای این امر استفاده خواهیم کرد.

دبیر چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت (ع) ادامه داد: بخش‌های آموزش این جشنواره در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، سبک زندگی، پرسمان قرآنی، قصه‌های قرآنی، تفسیر آسان و عفاف و حجاب و صحت قرائت نماز برگزار می‌شود و به برترین‌های این بخش گواهینامه معتبر سازمان دارالقرآن الکریم و جوایزی اهدا می‌شود. این درحالی است که بخش‌های مسابقه این جشنواره نیز شامل رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ، اذان، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه و نقاشی برگزار می‌شود.

به گفته وی؛ قرار است محافل قرآنی این جشنواره طی یک بازه زمانی و در مناسبات خاص ملی و مذهبی در مجتمع‌های محل زندگی طلاب سراسر کشور برگزار شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.