حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2666×
آثار و برکات ازدواج به موقع و آسان در جامعه تبیین شود
۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
شناسه : 520
بازدید 146
6
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان: مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: آثارو برکات ازدواج به موقع و آسان در جامعه تبیین و به عوامل و نتایج ازدواج دیرهنگام که در جامعه آثار مخربی بر جای می‌گذارد، پرداخته شود.
پ
پ
آثار و برکات ازدواج به موقع و آسان در جامعه تبیین شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، با تبریک فرا رسیدن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه (س) گفت: نخستین روز از آخرین ماه قمری، سالروز ازدواج فرخنده حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) به عنوان روز ازدواج نامگذاری شده است.

وی افزود: ازدواج سنتی حسنه و ارزشمند بوده و لازمه ازدواج به موقع لازمه، توجه خانواده‌ها به جوانان و امر ازدواج، فراهم کردن زمینه ازدواج آسان و پیروی از سیره بزرگان دین و ائمه اطهار (ع) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه ازدواج به موقع جوان، در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر بوده و در ایجاد تعهد و ارتقای اخلاق و معنویت در جامعه نقش آفرین است، تصریح کرد: امروزه شاهد هستیم که دشمنان نظام جمهوری اسلامی با ابزارهای مختلف در صدد به گمراهی کشاندن جوانان و رواج بی بند و باری وافزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه هستند و یکی از این عوامل بالا رفتن سن ازدواج جوان، اعتیاد جوان و عدم تعهد نسبت به خانواده و افزایش مفاسد اخلاقی و اجتماعی است.

حجت الاسلام انصاری راد ادامه داد: فرهنگ سازی امری مهم برای پرداختن به مسأله ازدواج جوانان است و در این راستا باید آثارو برکات ازدواج به موقع و آسان در جامعه تبیین و به عوامل و نتایج ازدواج دیرهنگام که در جامعه آثار مخربی بر جای می‌گذارد، پرداخته شود.

وی گفت: منظور از رواج ازدواج آسان، عجله کردن در اصل ازدواج نیست، بلکه باید مراسم و تشریفات ازدواج آسان گرفته شود، توقع خانواده‌ها و جوانان پایین بیاید و مسئولان نیز برای رواج ازدواج آسان از نسل جوان حمایت کنند، به این منظور که زمینه اشتغال و مسکن جوان که امروزه معضلی بزرگ در جامعه و پیش روی نسل جوان است؛ فراهم شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان کرد: جوانان در ازدواج باید انتخاب درست داشته باشند چراکه این مهم در تحکیم پایه زندگی نقش آفرین است، ازدواج باید بر مبنای شناخت اولیه و هم سطح بودن خانواده‌ها شکل بگیرد تا جلوی مشکلات و آسیب‌های پس از تشکیل خانواده گرفته شود.

انصاری راد با بیان اینکه تأخیر در ازدواج جوانان زمینه ساز افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است، افزود: خانواده نباید از حمایت جوان غافل شود، باید از سطح توقعات و هزینه‌های بالای مراسم ازدواج کاسته شود و با این امر در فرهنگ سازی ازدواج آسان بین خانواده‌ها و جامعه ایفای نقش شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.