حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2673×
یمن اجازه نمی‌دهد کالا به رژیم غاصب سرازیر شود
۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
شناسه : 22305
بازدید 49
3
گفت‌وگو با سفیر یمن در جمهوری اسلامی ایران یمنی‌ها از نخستین ساعات عملیات «طوفان الاقصی»، حمایت از مردم فلسطین اعلام کردند و وارد کارزار مواجهه با صهیونیست‌ها شدند.
ارسال توسط : منبع : https://farsi.khamenei.ir/
پ
پ

* حمایت از مردم غزه را وظیفه امت اسلامی می‌دانیم
* یمن در ابعاد مختلف از مقاومت فلسطین حمایت می‌کند و این حمایت محدود در حوزه نظامی نیست. ما بنابر مسئولیت اخلاقی، دینی و انسانی خود به حمایت از غزه برخاستیم، زیرا نمی‌توانیم این حجم وسیع از جنایات رژیم صهیونیستی را علیه ملت فلسطین ببینیم و دست‌بسته بایستیم. بنابراین، رویکرد ما از همان لحظه آغاز عملیات «طوفان الاقصی» حمایت از فلسطین بود. برگزاری تظاهرات حمایت از فلسطین در یمن و نیز صدور بیانیه‌های رسمی توسط احزاب و جریان‌های سیاسی، نشانگر حمایت اقشار مختلف مردم یمن از عملیات مبارک «طوفان الاقصی» بود.

پس از عملیات «طوفان الاقصی» که یک پیروزی بزرگ برای مقاومت اسلامی فلسطین بود، تجاوز وحشیانه و ددمنشانه رژیم صهیونیستی به غزه، تحت حمایت واضح، آشکار و نامحدود کشورهای غربیِ کافر آغاز شد. جنایات صهیونیست‌ها در غزه ماهیت تجاوز به فرزندان امت اسلامی در فلسطین را نمایان ساخت. تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه و جنایات هولناک آن تاکنون ده‌ها هزار شهید برجای گذاشته است. این جنایات در سایه سکوت و البته همدستی کشورها، سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و با کمال تأسف در سایه سکوت و همدستی کشورهای عربی و اسلامی با رژیم صهیونیستی، انجام می‌شود. بنابراین، در چنین شرایطی ملت یمن وظیفه خود دید که در حمایت از فلسطین حرکت کند.

* کالاهای صهیونیستی را تحریم و از فلسطین حمایت کردیم
* پارلمان و دولت یمن قوانین الزام‌آوری را درباره تحریم کالاهای آمریکایی و صهیونیستی و ممانعت از ورود آن‌ها به بازارهای یمن تصویب کردند. همچنین مجوز آن دسته از شرکت‌های تجاری آمریکا که پیشتر توسط وزارت صنعت و تجارت یمن جواز فعالیت دریافت کرده بودند، ابطال شد. پس از این اقدامات، مردم یمن پویش رسانه‌ای بزرگی را راه‌اندازی کردند و ضمن به تصویر کشیدن مظلومیت فلسطینیان، فداکاری‌ها، دستاوردها و پیروزی‌هایشان را ستودند. تمامی این اقدامات صورت گرفت تا اینکه «مهدی المشاط» رئیس‌جمهور یمن با استناد به رهنمودهای مبارک السید القائد «عبدالملک بدرالدین الحوثی» که همواره بر لزوم ایستادن در کنار ملت فلسطین تأکید داشته است، دستور آغاز عملیات نظامی برای حمایت از فلسطین را به نیروهای مسلح یمن صادر کرد.

عملیات نیروهای مسلح یمن با هدف قرار دادن بندر «ایلات» به وسیله موشک و پهپاد آغاز شد. سپس مقرر گشت تا عملیات نظامی برای ممانعت از رفتن کشتی‌های رژیم صهیونیستی به اراضی اشغالی آغاز گردد. در سایه تداوم محاصره و تجاوز علیه مردم غزه، ما نمی‌توانستیم دست‌بسته باقی بمانیم. در شرایطی که برادران ما در فلسطین از هر گونه غذا و دارو محروم هستند، ما نمی‌توانیم اجازه سرازیر شدن کالاها به رژیم صهیونیستی را بدهیم.

ما اعتقاد داریم با تصمیماتی که گرفتیم درحال اجرای مصوبات کنفرانس سازمان همکاری‌های اسلامی که در شهر جده برگزار شد، هستیم. در این مصوبات، بر روی رفع محاصره غزه و ورود غذا و دارو به این منطقه تأکید شد. بنابراین، به اعتقاد ما فشار نیروهای مسلح یمن بر روی رژیم صهیونیستی در نهایت به صدور مجوز برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه منجر خواهد شد. این اتفاق بعد از عملیات یمنی‌ها رخ داد و شما دیدید که ـ هرچند به صورت جزئی ـ اجازه ورود برخی کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق گذرگاه‌های «کرم ابوسالم» و «رفح» صادر شد.

* از ورود کشتی‌های عازم به سمت اسرائیل ممانعت کردیم
* گام دوم حمایت از اهالی غزه توسط نیروهای مسلح یمن برداشته شد و آن، هدف قرار دادن کشتی‌هایی بود که به سمت رژیم صهیونیستی حرکت می‌کردند. این‌بار، نه فقط کشتی‌های اسرائیلی بلکه کشتی‌های عازم به سمت اراضی اشغالی در تیررس نیروهای یمنی قرار گرفتند. تشدید محاصره اقتصادی رژیم صهیونیستی از سوی نیروهای مسلح یمن و ممانعت صنعاء از ورود کالاهای شرکت‌های صهیونیستی و غیرصهیونیستی به اراضی اشغالی، دشمن آمریکایی را بر آن داشت تا تصمیم به تشکیل ائتلافی شوم بگیرد. هیچ یک از کشورهای فعال در دریای سرخ در این ائتلاف مشارکت نکردند.

مدتی پس از آغاز مرحله اول عملیات نظامی، به این نتیجه رسیدیم که محاصره کشتی‌های صهیونیستی کافی نیست. علت این مسأله هم آن است که متوجه شدیم اسرائیل برای بارگیری کالاهایش به شرکت‌های دیگر متوسل شده است تا عملیات‌های نظامی نیروهای مسلح یمن را دور بزند. لذا باید تصمیمی اتخاذ می‌کردیم که با این حربه اسرائیل مقابله شود. از همین‌روی، تصمیم گرفتیم کشتی‌های عازم اراضی اشغالی را هدف حملات خود قرار دهیم. طبیعتاً این کشتی‌ها حامل کالا و یا ادوات نظامی برای صهیونیست‌ها بودند.

* تصمیم گرفتیم در کنار مردم فلسطین وارد صحنه شویم
* هرچند که تصمیم ما در زمینه هدف قرار دادن کشتی‌های اسرائیلی و یا کشتی‌های عازم اراضی اشغالی ناشی از وظیفه‌ای بود که بر گردن داشتیم، اما این را هم می‌دانستیم که این تصمیم، تبعاتی دارد. با تمامی این‌ها، ما با کمال میل تاوان این تصمیم را می‌پردازیم. ما دفاع از فلسطین و حمایت از «طوفان الاقصی» در نبرد «فتحِ موعود» و «جهاد مقدس» را با شعار «شما تنها نیستید»، آغاز کردیم. تصمیم گرفتیم اجازه ندهیم درد و رنج فلسطینیان ادامه داشته باشد. تصمیم گرفتیم با آن‌ها و در کنار آن‌ها وارد صحنه شویم.

ملت‌های اسلامی مسئولیت بسیار بزرگی بر دوش دارند و باید این مسئولیت را انجام دهند، زیرا انفعال و بی‌عملی به هیچ‌وجه از آن‌ها پذیرفته نیست. علت این مسأله هم آن است که ابزارهایِ در دسترس ملت‌ها بسیار متعدد و متنوع است. به عنوان مثال، تحریم کالاهای آمریکایی و صهیونیستی، برگزاری تظاهرات و راهپیمایی‌ها و نیز ابراز خشم و عصبانیت از اتفاقاتی که در فلسطین اشغالی رخ می‌دهد، بخشی از اقداماتی است که ملت‌ها می‌توانند با هدف اعمال فشار بر حکومت‌هایشان انجام دهند.

* حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر موضوع محوری قطع شریان حیاتی رژیم غاصب تأکید دارند
* حضرت آیت‌الله خامنه‌ای زمانی که بر روی قطع شریان حیاتی رژیم صهیونیستی تأکید می‌کنند، دقیقاً روی موضوع محوری و مرکزی دست می‌گذارند؛ بدین معنا که [اشاره می‌کنند] انفعال و بی‌عملی ملت‌های اسلامی و حکومت‌های اسلامی و عربی و نیز خودداری آن‌ها از عمل به وظایف و مسئولیت‌هایشان به طولانی‌تر شدن مدت تجاوز و یکه‌تازی دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین می‌انجامد. به هرحال، در این کارزار مبارک جبهه‌های مختلفی برای عمل به وظیفه خود فعال شدند و با تمام توانشان در آن مشارکت دارند.

سؤالی که می‌خواهم بپرسم این است که دیگران کجا هستند؟ چرا به وظیفه خود عمل نمی‌‌کنند؟ ما معتقدیم که در جبهه یمن، لبنان، عراق، سوریه و پشت همه این‌ها جبهه جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر شعار «وحدت میدان‌ها» کارهای زیادی در حمایت از فلسطین انجام می‌دهند تا فلسطین را در برابر یکه‌تازی‌های دشمن صهیونیستی تنها نگذارند. با اطمینان می‌گویم جبهه‌های مختلف محور مقاومت و جنبش‌های مجاهد و مقاوم اقدامات زیادی را علیه رژیم صهیونیستی انجام دادند و مانع از تحقق اهداف این رژیم شدند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.