حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2684×
پیامبر اکرم (ص) رحمتی برای تمام عالمیان است
۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
شناسه : 4966
بازدید 122
7
رئیس اداره تبلیغات اسلامی سیریک به مناسبت میلاد پیامبر (ص) رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیریک ضمن تبریک ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) گفت : پیامبر اکرم (ص) رحمتی برای تمام عالمیان است.
ارسال توسط : نویسنده : اسماعیل محمودی منبع : روابط عمومی
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی سیریک،حجت الاسلام میثم سالاری رئیس اداره تبلیغات اسلامی سیریک ضمن تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص)و با اشاره به اینکه خلق عظیم یکی از مهمترین ویژگی های رسول خدا(ص) است گفت: خداوند در قرآن به پیامبر صفت إِنَّکَ  لَعَلی‌خُلُقٍ عَظِیمٍ را داده است هدایت و رسالت پیامبر تنها اختصاص به شیعیان و زمان و مکان خاصی نبود بلکه همه مردم تا روز قیامت می توانند در مسیر هدایت و سعادت ایشان قرار بگیرند و با پیروی از سیره امامان معصوم در مسیر حق قرار بگیرند.

حجت الاسلام سالاری افزود: همچنین رسول خدا فرمودند: إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکارِمَ الْأَخْلَاقِ. به راستی که من برای به کمال رساندن مکارم اخلاق مبعوث شده ام.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تصریح کرد: علاوه بر آن، قرآن کریم، رسول گرامی اسلام (ص) را به عنوان اسوه‌ای نیکو یاد نموده است که همگان باید به آن حضرت تأسی کنند؛ «لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ»؛ به یقین برای شما، در زندگی رسول خدا الگوی نیکویی است. همچنین خداوند درباره حضرت می‌فرماید: «وَإِنَّکَ لَعَلی خُلُق عَظِیم»؛ به یقین تو اخلاق عظیم و بزرگی داری.

وی با اشاره به سخنان گهر بار امام علی(علیه السلام) در فرازی از خطبه۷۲ نهج البلاغه درباره پیامبر اسلام (ص) گفت : امام علی (ع) بهترین درود و برکات الهى را نثار روان پاک پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) کرده و آن حضرت را به بیش از بیست وصف از اوصاف برجسته اش _که او را شایسته این درود و صلوات مى کند _ یاد مى فرماید و مى گوید: ([خداوندا!] گرامى ترین درودها و افزون ترین و پربارترین برکاتت را بر محمد(صلى الله علیه وآله) بنده ات و رسولت بفرست)

رئیس اداره تبلیغات اسلامی در ادامه بیان کرد: صلوات، همان رحمت هاى الهى است و برکات، انواع نعمت هاى پروردگار را شامل مى شود و مجموعه صلوات و برکات چنان فراگیر است که هیچ خیر و سعادتى از آن بیرون نخواهد بود.

حجت الاسلام سالاری در پایان گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید: «مَا أَنْزَلْنَا عَلَیْکَ الْقُرْآنَ لِتَشْقَی»، حضرت(ص) به اندازه‌ای به هدایت مردم حریص بود که دوست داشت همه آنها به بهشت بروند و کسی به جهنم نرود، تا اندازه‌ای که خداوند فرمود این قدر خودت را به زحمت نینداز.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.