حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2673×
هویت عاشورا یقین آزادگی است
۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
شناسه : 1135
بازدید 165
15
یادداشت: عاشورا و هویت آن، موضوع کوچکی نیست بلکه یقین آزادگی است و صحبت از ابعاد شخصیت، افکار و اندیشه‌هایی است که چندین قرن دنیا را متحول کرد.
ارسال توسط : نویسنده : زینب شکوه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان؛ عاشورا، صحبت از ابعاد شخصیت، افکار و اندیشه‌هایی است که چندین قرن دنیا را متحول کرد. تاسوعا و عاشورا امری اصیل است که با هر کس که فانی می‌شود و فانی نمی‌شود، متوقف نمی‌شود چون سرشار عشق است، ‌بی‌بدیل و علت و معلولش کاملاً مشخص است.

وقتی ظلم به چالش کشیده می‌شود و ستم عصیان می‌کند تا بی‌عدالتی خود ادامه دهد، دست توانای عاشق با ندای هیهات من‌الذله در جامعه نقش معلم که‌‌ همان نقش انبیاست را بازی می‌کند، حسین نیز چنین بود و چنین کرد، امام حسین (ع) ظلم را به چالش کشید و علتی شد تا حر متحیر شود، علتی شد تا ابوالفضل (ع) در حمایت از او هیچگاه شک نکند، علتی شد تا دنیا بداند ظالم با تیرهای حرمله حتی از کودکی شش ماهه نمی‌گذرد و این فلسفهٔ فاسد ستمگران است که برای رسیدن به هر امری، هر کاری را می‌کنند.

در دنیای امروز ما هم همین است، امریکا برای اینکه بر همهٔ کشور‌ها حکومت کند همه کاری می‌کند. تاریخ چند صدسالهٔ امریکا را بنگرید، چه‌ها که نکرده‌اند، همین فلسفهٔ عاشورا به ما آموخت که همچون حسینیان در هشت سال جنگ خاکمان دفاع کنیم.

همین فلسفه‌ عاشورا حسین فهمیده را به جامعهٔ ما هدیه کرد و حق عظیم شهید را برایمان روشن کرد، ‌عاشورا کتابی است که اوراق آن تمام شدنی نیست، ‌ اندیشهٔ والای عاشورا روحانیونی چون مطهری و دانشگاهیانی مثل چمران را به جامعه ما هدیه کرده‌است، چگونه می‌شود این تفکر ذی‌قیمت که سرمنشأش مکتب اهل بیت است را نادیده گرفت و به سادگی از آن گذشت، اصلاً امکان ندارد تحلیل جامعه‌شناسی و سیاسی ایام زندگی حضرت علی (ع) و معارف این بزرگمرد تاریخ درس کلاس حسنین بود، وارداتی نبود، نقادی بود، مشاهده بود، نقطهٔ شروع عشق الهی در خاستگاه فکری امام حسن(ع) و امام حسین(ع) بود و منظومه‌ای بود که متصل شد به کربلا، کربلایی که امروز عاشقان زیادی دارد و استدلالی متین و عظیم برای ایمان آوردن به نگاه بلند ائمه اطهار است.

حجت‌الاسلام محمد فولادی رییس تبلیغات اسلامی بندرلنگه

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.