حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2673×
همه اقشار جامعه نسبت به حفظ حجاب احساس مسئولیت کنند
۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵
شناسه : 17653
بازدید 103
8
رئیس تبلیغات اسلامی رودان: رئیس تبلیغات اسلامی رودان تاکید کرد: همه اقشار مختلف مردم، اصناف، مراکز تجاری، آژانس‌های مسافرتی که درخصوص حجاب و عفاف وضعیت خوبی ندارند، احساس مسئولیت کنند چراکه حجاب و عفاف ارزش اسلامی و دینی است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام سید مهدی هاشمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی رودان در گفت‌وگو با روابط عمومی اظهار کرد: حجاب مصونیت است، نه محدودیت و آنهایی که که می گویند؛ حجاب محدودیت است، بهانه بیش نیست، چرا که امروز در جامعه بانوان بزرگوار را ملاحظه می‌کنیم که با حجاب وعفاف و چادر در مشاغلی مشغول هستند و هیچ گونه محدودیت هم ندارند.

وی افزود: بلکه حجاب یک نوع مصونیت بسیار ارزشمندی که قرآن در سوره احزاب آیه ۵۹ اشاره شده که بانوان از جلباب ملحفه و لباس بالائی و چادر مانند است نه فقط روسری و خمار معنی آیه این است؛ «ای پیغمبر به همسر و دخترانت و زنان مؤمنان بگو لباس‌های چادر مانند خود را به خود نزدیک کنند و خود را با آن جمع و جور کنند و جلباب را طوری از خود دور نگاه ندارند و بدن خود را از آن بیرون نکنند که پوشیدن آن مانند نپوشیدن باشد». این واژه فقط یکبار در قرآن آمده است.

هاشمی ادامه داد: این دستور ارزشمند اسلامی که آرامش روحی و روانی و آسایش جسمی جامعه را با خود همراه دارد و همه اقشار مختلف مردم، اصناف، مراکز تجاری، آژانس‌های مسافرتی که درخصوص حجاب و عفاف وضعیت خوبی ندارند، احساس مسئولیت کنند چراکه حجاب و عفاف ارزش اسلامی و دینی است.

وی تصریح کرد: آن‌هایی که در محل کارشان برای مال دنیا، جذب مشتری و فروش بیشتر از زن‌های بد حجاب با لباس‌های زننده و آرایش های غلیظ استفاده می‌کنند این‌ها زمینه گناه را فرآهم و آرامش روحی و روانی و آسایش جسمی را از جوانان می گیرند، علاوه این که گناه آن جوانان یک سهمی بر پرونده اعمال آنها ثبت می شود و باید روز قیامت جواب گوی هم گناه خود و آن هایی که با فراهم کردن گناه برای آنها مرتکب گناه شده اند، جوابگو باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رودان بیان کرد: بدانید که با این بدست آوردن پول و ثروت با گناه و استفاده آلوده و زنان بد حجاب و بی حجاب اثر وضعی گناه شان این می شود که دچار بلا و درد و بیماری های شوند که علاج هم ندارد که نمونه های تاریخ زیاد است.

هاشمی با اشاره به فرمایشات امام حسین علیه السلام گفت: هرکاری که با گناه، نافرمانی از دستور خدا و زیر پا گذاشتن ارزش‌ها به دست بیاید ممکن است که چند روزی طرف یک جولان‌هایی داشته باشد، از آن طرف به درد های مبتلا می شود که درمان ندارد و یا این که خدا آبرویش را می برد و بزرگترین سرمایه زندگیش که آبرو است از دست می دهد و این سنت قطعی خداوند است، ادامه دارد.

این مقام مسئول افزود: دشمنان همواره به دنبال اعمال فشار و ضربه زدن به نظام هستند و در چهار دهه گذشته با ایجاد جنگ، دسیسه های تجزیه طلبی و ترفندهای مختلف این هدف شوم را دنبال کرده اند و هربار نیز به واسطه هوشمندی، بصیرت و حضور موثر مردم در صحنه دفاع از انقلاب، مفتضحانه شکست خورده‌اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رودان خاطر نشان کرد: با توجه به جنگ ترکیبی دشمنان نظام ضروری است به دنبال شناخت دشمن و توطئه های آنها باشیم و در جهت افزایش بصیرت افزایی بویژه در بین جوانان و نوجوانان و تقویت عقلانیت و مبانی دینی تلاش کنیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.