حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2673×
همایش علما, و  سران طوائف شیعه و اهل سنت جاسک
۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۹:۵۷
شناسه : 7313
بازدید 145
3
در بندرجاسک برگزار شد: درگرامیداشت حماسه9دی ماه و دومین سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی، همایش علمای  شیعه واهل سنت و سران طوائف جاسک،برگزارشد.
ارسال توسط : نویسنده : علمدار طاهری اردلی منبع : سازمان تبلیغات اسلامی
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان،درگرامیداشت سالروزحماسه بزرگ9دی ماه وهمچنین دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد   حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش،همایش علمای شیعه واهل سنت وسران طوائف  و قبایل حوزه شرق و غرب جاسک با حضور امامان جمعه شیعه و اهل سنت و جمعی از مسئولین ادارات و نهادهای فرهنگی و امنیتی دراین شهرستان ،برگزارشد

حجت الاسلام محمد صحرانشین،رئیس اداره تبلیغات اسلامی جاسک در ابتدای این همایش ضمن خیر مقدم و قدردانی از حضور شرکت کنندگان و میهمانان برنامه، طی سخنانی به تشریح اهداف همایش وویژه برنامه های این دو مناسبت پرداخت.

در ادامه مولوی گرگیج ،امام جمعه روستای بهمدی از توابع غرب جاسک طی سخنانی،شهید سلیمانی را از شخصیت های بزرگ معاصر دانست که عمر و زندگی خود را در راه دفاع از اسلام و حمایت مستضعفان و ستمدیدگان سپری کرد و سرانجام  دشمنان مستکبر که او را مانع رسیدن به اهداف و نقشه های استکباری خود در خاورمیانه و کشورهای اسلامی میدیدند با انجام عملیاتی تروریستی به شهادت رساندند و بیش از پیش وقاحت و زبونی خود را به جهان نشان دادند.

وی افزود: آنها نشان دادند هرگز قادر به رویارویی با این مبارز نستوه و قهرمان نیستند لذا شبانه درحالیکه شهید سلیمانی به دعوت رسمی مقامات و مردم کشور عراق وارد آن کشور شد،ناجوانمردانه به شهات رساندند.

مولوی گرگیج همچنین در خصوص 9 دی و حماسه بزرگ ملت ایران در سال 1388،گفت: دو عامل رهبری هوشیار و بصیر و ملتی که ذره ای حاضر نیست از آرمان های امام راحل و شهدای انقلاب کوتاه بیایند موجب شد بیش از 4 دهه این کشور و نظام را در سخت ترین شرائط حفظ کند و دشمن بداند با این توطئه ها جز اینکه خود را نزد ملت ایران و سایر مسلمانان منفورتر نخواهند کرد چیزی عایدشان نمی شود. این ملت این همه مبارزه  نکرد و خود نداد که به این راحتی با اجیر کردن چند اغتشاشگر و شلوغی در خیابان ها بتوانند ایمان مردم را سست و کشور را به آنان واگذار کنند.

در ادامه مراسم حجت الاسلام باوقار،نماینده ولی فقه در امور اهل سنت استان نیز طی سخنانی،اظهار داشت: دشمنان و فتنه گران نمرده‌اند بلکه همیشه با نقشه‌ و ترفند‌هایی مختلف قصد پیاده‌ سازی نقشه‌های شوم خود را دارند اما بدانند که ملت بیدار است و سکان این کشتی با عظمت بدست سکانداری است که هم خوب دشمن را می شناسد و هم خوب نقشه راه را ترسیم میکند.

وی افزود: خوشبختانه عظمت و یکپارچگی ملت ایران و اتحاد و همبستگی اقوام و طوائف مختلف ایرانی اعم از ترک و لر و کُرد و بلوچ و فارس و عرب و…  همیشه برای دفاع از مملکت و حکومت دست در دست هم ایستادند و مبارزه کردند و در برابر فتنه ها نیزاین نقشه‌ها را نقش بر آب خواهند کرد و همیشه با صلابت درعرصه‌های سخت کشور در میدان حضور خواهند داشت که این موضوع باید جاودانه بماند.

سردارترابی،فرمانده سابق سپاه امام سجاد استان هرمزگان نیز در این همایش به بیان مطالبی در خصوص 9 دی و درس های این حماسه بزرگ و نیز درباره شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ایراد سخن کرد.

وی در بخشی از سخنان خود ،گفت: شهید سلیمانی کارهای بزرگ و ماندگاری انجام و پی ریزی کرده که وجود ارتشی مردمی برگرفته از جوانان عاشق اهل بیت(ع) ،عاشق اسلام و استکبار ستیز و حامی مظلوم چه در عراق،چه سوریه و افغانستان و یمن از ابتکارات این فرمانده بزرگ بود و دشمن خیال میکرد با کنار گذاشتن حاج قاسم به اهداف خود که مهمترین آن طرح معامله قرن توسط رژیم صهیونیستی بود خواهد رسید اما وقتی حاج قاسم را شهید کرد با اعتراض مردم به حضور آنها در عراق و ترک اشغال مواجعه شدند و پرورش صدها جوان پیرو حاج قاسم در این کشورهای اسلامی ،انان را گیج و مبهوت و وحشت زده کرده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.